آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۸۵۰
صفحه اول
۱

وکیلی راد به دنبال آزادی از زندان فرانسه: جهنم را گذراندم

علی وکیلی راد، تبعه ایرانی بازداشت شده در فرانسه پس از ورود به خاک میهن با صدایی لرزان و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: واقعا جهنم را گذراندم و امروز خوشحالم که بهشت را پیدا کرده ام.

وکیلی راد 19 سال پیش به اتهام واهی قتل شاپور بختیار آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی که به فرانسه گریخته بود دستگیر و زندانی شد. به گزارش فارس وی دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطمئن باشید تا آنجایی که زبان، فکر و حافظه ام به من اجازه دهد آنچه را که باید گفت، خواهم گفت. وی خاطرنشان کرد: عمر من حتی اگر کوتاه باشد در ایران باشم برای من بس است.

وی که در فرودگاه امام خمینی مورد استقبال حسن قشقاوی، معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه و کاظم جلالی رئیس فراکسیون ایرانیان مجلس قرار گرفت، افزود: از زمانی که چشمم به سرزمینمان افتاد تا الان حالت روحی به من اجازه نمی داد آن گونه که باید و شاید با شما سخن بگویم. در همین حال وزیر اطلاعات گفت: در حال بررسی هستیم که ببینیم با وکیلی راد در مدت 19 سال زندانی بودنش چگونه برخورد شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، حیدر مصلحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا از فرانسه به علت این که وکیلی راد را به اتهامات واهی 19 سال زندانی کرده است شکایت می کنید، افزود: در صورت لزوم اقدام خواهیم کرد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آزادی کلوتید ریس معامله بوده است، گفت: به هیچ وجه در این باره معامله ای صورت نگرفته است.