آرشیو یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۹
داخلی
۳

گزیده اخبار

تکذیب یک شایعه از سوی وزارت ارشاد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعمال تغییرات ساختاری در موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی و انتقال مسئولیت این 2 نهاد رسانه ای را از این وزارتخانه به دفتر رئیس جمهوری تکذیب کرد.

برخی سایت های خبری با اشاره به این که در حال حاضر روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا زیر مجموعه و تحت مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند، مدعی شده بودند که در راستای تغییرات در دفتر رئیس جمهوری، روزنامه ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی بزودی تحت مدیریت آن دفتر قرار می گیرند.روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور تکذیبیه ای خطاب به انتشار دهندگان این خبر تصریح کرده: ضمن تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای، ضرورت دارد از شایعه پراکنی ها در فضای رسانه ای خودداری شده و تا حصول اطمینان از صحت خبر و اعتبار منبع، از انتشار آن خودداری شود.

گفتنی است موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران صاحب امتیاز روزنامه ایران است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ریاست هیات امنای آنرا بر عهده دارد.

رفتار غرب در قبال بیانیه تهران از عجایب روزگار است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این از عجایب دیپلماسی این روزهاست که برزیل و ترکیه به نمایندگی از فرانسه، امریکا و سایر کشورها با ایران مذاکره می کنند اما از سوی دیگر وزیر خارجه امریکا پیش نویس قطعنامه تحریم را صادر می کند. علی لاریجانی در ادامه مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه دیدار خانواده های معظم شهدای خرمشهر درباره تهیه پیش نویس تحریم ایران بعد از صدور بیانیه تهران اظهار داشت: امریکا با عجله به سوی پیش نویس رفت و نشان داد که انفعالی عمل می کند.