آرشیو یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۹
توسعه
۸

تحقق 97 درصدی درآمدهای مالیاتی

معاون عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق 97 درصدی مجموع درآمدهای مالیاتی شامل مالیات های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده و کالاو خدمات خبر داد.

محمود شکری درباره علت محقق نشدن کامل درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در سال 88 گفت: برای بخشی از ارقامی که در بودجه پیش بینی شده بود منبع وصولی تعیین نشده بود، همچنین افزایش نیافتن قیمت فرآورده های نفتی و محقق نشدن این بخش از مالیات نیز سبب شد در این بخش مقداری از درآمد پیش بینی شده محقق نشود.

وی گفت: در سال 88، مجموع وصول مالیات ها بیش از 237 هزار و 481 میلیارد ریال بوده که 30 درصد بیشتر از سال 87 است.

شکری افزود: بیش از 209 هزار میلیارد ریال آن از محل مالیات های مستقیم حاصل شد و در این بخش تحقق 102 درصدی به ثبت رسیده است.

معاون عملیاتی سازمان امور مالیاتی درباره اقدامات این سازمان برای وصول مطالبات معوق گفت: مطالبات معوق را تا پایان امسال به روز می کنیم.

1690 میلیارد تومان وصولی مالیات بر ارزش افزوده

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور گفت: در بخش مالیات بر ارزش افزوده در سال 88، 1690 میلیارد تومان وصولی داشتیم.

محمد قاسم پناهی اظهار کرد: این معاونت متولی مالیات بر مصرف یا ارزش افزوده از بخش غیرمستقیم است و این نوع مالیات نوع جدیدی است که از مهر ماه 1387 به اجرا درآمده است و در بیش از 140 کشور هم پیاده سازی شده و با نرخ 5/1 درصد عوارض و 5/1 درصد مالیات اجرایی می شود.