آرشیو یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۹
ایران زمین
۲۳

ضرورت توسعه منطقه ملی گردشگری کلاردشت

کلاردشت - ارسلان رسولی کلاردشت باتوجه به جاذبه های منحصربفردی که دارد و نیز تردد زیاد مقامات کشوری و استانی، یک منطقه ملی است و به همین دلیل باید مشکلات این منطقه توسط مسئولان استانی بررسی و حل شود.

مهندس علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در نشست جلسه کارگروه توسعه کلاردشت که با حضور جمعی ازمدیران کل استان برگزار شد، با اشاره به موقعیت گردشگری کلاردشت گفت: درکلاردشت جاذبه های گردشگری فراوانی چون دریاچه ولشت و مجموعه قله علم کوه وتخت سلیمان، جنگل و دشت وجود دارد که در دنیا کم نظیر است.

وی ادامه داد: حل مشکل این منطقه گردشگری و توجه به حفظ محیط زیست آن به عهده مسئولان استانی و سازمان گردشگری است.

سید قدیر رضایی فرماندار چالوس با تاکید بر توجه داشتن مسئولان به این منطقه گردشگری گفت: از عمده انتظارات مردم و مسئولان منطقه، گازرسانی و حل مشکل آب روستایی وشهری است که درفصل های بهار و تابستان بخاطر افزایش جمعیت، این مشکلات نمود پیدا می کند. از مدیران ارشد استانی این انتظار می رود تا تدابیری در این زمینه اتخاذ کنند.

در ادامه این جلسه مهندس محمد حسین برزگر مدیرعامل آب وفاضلاب استان مازندران با اشاره به علل کمبود آب منطقه گفت: یکی از دلایل مشکل کم آبی، افزایش چند برابری جمعیت در فصل بهار و تابستان و ساخت و سازهای غیر اصولی است که کار آبرسانی را با مشکل روبه رو کرده است.

وی گفت: در زمان لوله گذاری تنها جمعیت ثابت روستایی مورد نظر بود و برای تامین جمعیت فعلی نیاز به پنج تا شش میلیارد تومان بودجه داریم تا بتوانیم طرح آبرسانی منطقه را تقویت کنیم.