آرشیو یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۹
ورزشی
۲۵

فوتسال؛ آماده شروع جام ملت های آسیا - تاشکند

شمس، بدون شمسایی، قول قهرمانی داد

بعد از تمرین سبکی که روز گذشته ملی پوشان فوتسال ایران در سالن محل برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا در تاشکند برگزار کردند، آشنایی نسبی از کیفیت کفپوش سالن دانشگاه تاشکند به وجود آمد تا مدافع عنوان قهرمانی مسابقات قدرتمندانه گام به عرصه رقابت ها بگذارد. تیم ملی ایران که در گروه B با تاجیکستان، استرالیا و کویت همگروه است، ساعت 14:30 امروز به مصاف تاجیکستان می رود. از حالامی توان پیش بینی بازی های آسان و یکطرفه را برای تیم کشورمان در دور مقدماتی متصور بود.

شمس در حالی که قول قهرمانی داده است، پیش از بازی امروز گفته است: «تاجیکستان نسبت به دو سال قبل قدرتمندتر شده، اما بعید است رتبه ای بهتر از چهارمی در گروه ما نصیب این تیم بشود. ما دو جلسه تمرین انجام دادیم و می خواهیم با قدرت مقابل تاجیکستان کارمان را شروع کنیم. همه بازیکنان در شرایط خوبی به سر می برند و آماده حضور در جام ملت ها هستیم.»

تیم ملی در حالی پا به عرصه مسابقات گذاشته است که وحید شمسایی را در اختیار ندارد. بهترین بازیکن آسیا به دلیل اختلاف نظر با سرمربی تیم ملی غایب بزرگ یازدهمین دوره این رقابت ها است. مسعود دانشور قرار است در غیاب او به عنوان مهاجم هدف تیم ملی در ترکیب قرار گیرد. تیم ملی که در دوره قبل با شکست 0-4 تایلند در فینال جشن قهرمانی برپا کرده بود، این بار کار نسبتا سختی پیش روی دارد. ازبکستان هم با مربیگری «سرجیو ساپو» به جمع مدعیان قبلی (ژاپن و تایلند) اضافه شده است. پیش بینی ها بر این است که ایران و ژاپن در نیمه پایانی با یکدیگر برخورد کنند. چهار سال پیش دو تیم در تاشکند برگزار کننده یکی از دو مسابقه نیمه پایانی بودند که ایران نتیجه را واگذار کرد و برای نخستین بار قهرمانی را از دست داد.