آرشیو یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۹
صفحه آخر
۲۸

شگفتی های جهان

فداکاری خلبان چینی

فنگ سیگوانگ خلبان نیروی هوایی ارتش چین هنگام پرواز آموزشی بر فراز استان شاندونگ در شرق این کشور با مشاهده نقص فنی هواپیمای خود قصد استفاده از چتر نجات را داشت اما چون بر فراز یک منطقه مسکونی بود با هدایت هواپیما خود را به مکان دیگری رساند تا با از دست دادن جان خود از کشته شدن شهروندان جلوگیری کند. هواپیمای این خلبان چینی هنگام سقوط صدها لیتر سوخت داشت که در صورت سقوط روی منطقه مسکونی می توانست تلفات زیادی را داشته باشد.

تشویق به روش دولت شیلی

دولت شیلی به زوج هایی که 50 سال زندگی مشترک را سپری کرده باشند، جایزه می دهد. به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری شیلی در پارلمان این کشور گفت: «ما باید خانواده ها را تقویت و از آنها حمایت کنیم چرا که در این کانون است که ارزش های (فردی و اجتماعی) منتقل می شود.» سباستین پینرو ادامه داد، نباید در برابر معضل کاهش آمار ازدواج و زاد و ولد بی تفاوت ماند.

حراج دوقلوها در هنگ کنگ

پلیس هنگ کنگ درباره پرونده دوقلوهایی که در سایت اینترنتی به فروش گذاشته شده بودند، تحقیق می کند. در این حادثه یک زن دوقلوهایش را در اینترنت به فروش گذاشت. در این صفحه لوازم خانگی مانند میز و تخت خواب با قیمت بالایی به فروش گذاشته شده بود. ادعا می شود که مادر این دوقلوها یک نوجوان عقب مانده ذهنی است. او در آگهی فروش عکس هایی قرار داد و در زیر آن نوشته بود: برای فرزندخواندگی پسر و دخترش بی نهایت زیبا و دلپذیر هستند و وضعیت بهداشتی فوق العاده خوبی دارند. این دوقلوها هشت ماهه هستند.