آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۹
صفحه اول
۱
سرمقاله

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی: خمینی (ره) ابر مرد قرن

سخن گفتن از معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، بسیار سخت و دشوار است. امام خمینی (ره) به ما و جامعه ما هویتی درخور بخشید و نه تنها برای ملت بزرگ ایران، که برای جامعه بشری، نوری را به ارمغان آورد که همیشه رهایی بخش است.

شخصیت بزرگ آن مرد خدایی، از زوایای مختلف قابل تحقیق و بررسی است و هر روزنه ای که به شناخت این شخصیت باز می شود، شاهراهی را می ماند که واماندگان طریق را روشنایی می بخشد و راه را از بی راه نمایان می گرداند.

شعاع دایره معرفتی حضرت روح الله (ره) از بعد دینی و فقهی تا ابعاد سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ابعاد عرفانی و معنوی را دربر می گیرد و به همین دلیل است که کلام پرمهرش در همه دوران، چون خورشیدی عالم تاب، در همه عرصه های جامعه راهگشاست. بنابراین، به گزافه سخن نگفته ایم اگر بگوییم: «خمینی (ره) تا همیشه تاریخ، ما را مدیون خود ساخته و بر ماست که به حفظ و پاسداشت ارزش های گرانسنگ و امانت خدایی آن مرد بزرگ، همت گماریم و اگر خدای ناکرده در این مهم کوتاهی از ما سر بزند، برای همیشه مغبون خواهیم بود.»

آری، امروز که بیش از هر زمان، دشمنان خمینی (ره)، با توطئه های مختلف تلاش می کنند این نور را بدزدند و با هجوم به اندیشه امام خمینی (ره) هجمه زنند، دفاع از اندیشه خدایی آن مرد بزرگ بر همه ما واجب است و به فرموده حضرتش، با پشتیبانی از ولایت فقیه است که می توانیم این دستاورد عظیم را حفظ کرده و جلوی هرگونه آسیب به کشور و ملت را بگیریم.» خمینی (ره) عزیز، ملت قهرمان و ولایت محور ایران اسلامی، با تو و خلف صالحت عهد بسته است که تا آخرین نفس، از راه تو و اندیشه تو، پاسداری نماید.

بر خمینی ابر مرد قرن

هزاران سلام و هزاران درود

همان رهبری کز جهان تا جهان

به الله اکبر توکل نمود

٭ وزیر اطلاعات