آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۸۶۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

زمانی دیگر برای خداحافظ بچه ها

سریال «خداحافظ بچه ها» را چند سال پیش خسرو معصومی برای سیمافیلم کارگردانی کرد. این سریال را می توان آخرین سریالی دانست که سیما فیلم پیش از آن که وظیفه اش فقط تولید تله فیلم تعریف شود، تولید کرده است. ابتدا نام این سریال چهار سوق خاطره بود که بعد از ساخت به خداحافظ بچه ها تغییر کرد و این نام جدید عجیب بیننده را یاد نام فیلم خداحافظ رفیق می اندازد که امیر نادری آن را کارگردانی کرده است.البته خداحافظ بچه ها واقعا درباره دوستی دو کودک است که وقتی بزرگ می شوند هر کدام مسیری را برای زندگی انتخاب می کنند.

به هر حال خداحافظ بچه ها مدتی است که آماده نمایش است. قرار بود این سریال دهه فجر سال قبل از یکی از شبکه ها پخش شود اما پخش نشد و دیروز خبرگزاری مهر خبر داد که این سریال قرار است به مناسبت 17 شهریور پخش شود اما باز هم قطعی نیست.

حسن محجوب، جمشید جهانزاده، سیامک اطلسی، ناصر آقایی، هادی دیباجی، محمد شادانی، جمال اجلالی، کاظم هژیر آزاد، میرزا آقایی، زهره صفوی و مریم بوبانی در این سریال ایفای نقش می کنند.

داستان سریال خداحافظ بچه ها که فیلمنامه آن را فرهاد علیزاده آهی براساس خاطرات منوچهر عسگری نسب نوشته است از دهه 40 آغاز می شود. قاسم (محمد شادانی) و مهران دوستان دوران دبیرستان هستند. پدر قاسم سوزنبان و پدر مهران رئیس ایستگاه راه آهن است. دوستی مهران و قاسم به مرور خیلی عمیق می شود اما قاسم درگیر مسائل سیاسی می شود و از کشور می رود و...