آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار ورزشی
۱۳

معاون وزیر نفت خبر داد خودکفایی در تولید بنزین تا 2 سال آینده

معاون وزیر نفت اظهار داشت: با وجود تحریم ها تا دو سال آینده از نظر تامین بنزین به خودکفایی کامل می رسیم و از دو سال بعد از آن نیز در بخش بنزین می توانیم جزو صادرکنندگان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا ضیغمی در نشست خبری در پالایشگاه امام خمینی شازند با اشاره به پیشرفت 70درصدی پروژه طرح توسعه این پالایشگاه افزود: با افزایش تولید بنزین در این پالایشگاه که در حال حاضر 5 میلیون لیتر است و 11 میلیون لیتر دیگر نیز به آن افزوده می شود و نیز فازهای یک بعضی از پالایشگاه ها که صرفا افزایش تولید بنزین دارند، قادر می شویم تا 2 سال آینده ضمن تامین بنزین کشور، نیازی به واردات بنزین نداشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر واردات بنزین 18 میلیون تا 20 میلیون لیتر در روز است.

ضیغمی با بیان اینکه توانستیم با کمک دولت و دستور رئیس جمهور از محل تامین فاینانس کنسرسیوم های بانک های داخلی حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان از منابع بانکی وام بگیریم اظهار داشت: امیدواریم با تزریق این منابع بانکی حداکثر تا یک سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در ادامه گفت: با اتمام این پروژه تولید این پالایشگاه از 170 هزار بشکه در روز به 250 هزار بشکه در روز می رسد و تولید فرآورده های آن نیز از 7 2 میلیون لیتر به 40 میلیون لیتر افزایش یافته و سهم بنزین از 5 میلیون به 16 میلیون افزایش می یابد.