آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار ورزشی
۱۳

وزیر نیرو: ایران توان صادرات 500 مگاوات برق را دارد

وزیر نیرو گفت: صنعت برق کشور از تحریم های صورت گرفته کوچکترین لطمه ای نمی بیند.

به گزارش ایرنا مجید نامجو در آیین بهره برداری از پست 230/33کیلوولت ملی راه اهواز افزود: صدور قطعنامه های تحریم علیه ایران تاکنون چیزی را در کشور تغییر نداده است.

وزیر نیرو در حاشیه بازدید از پست برق شهید دقایقی اهواز نیز گفت: ایران توان صادرات 500 مگاوات برق را دارد، اما تا زمانی که کشور به برق نیاز داشته باشد، هیچ گونه صادراتی در این زمینه نخواهیم داشت.

وزیر نیرو در این سفر با تشریح برنامه های توسعه ای وزارتخانه نیرو برای افزایش توان این صنعت گفت: عمده این برنامه ها شامل گسترش نیروگاه های پراکنده به میزان سه هزار مگاوات تا پایان دولت دهم و توجه جدی به نیروگاه های خورشیدی، بادی و تجدیدپذیر و توسعه آنهاست.

نامجو همچنین پنجشنبه شب در حاشیه بهره برداری همزمان از پست 33/132 کیلوولت زیباشهر و پست برق 132/400 کیلوولت دزفول در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ظرفیت برق کشور تا 56 هزار مگاوات در زمان حاضر گفت: علاوه بر این، سازمان توسعه برق ایران تلاش مجدانه ای را آغاز کرده تا نیروگاه های گازی را با اضافه کردن بخش بخار به آنها برای توسعه تا 10 هزار مگاوات به سیکل ترکیبی تبدیل کند.

وزیر نیرو گفت: برای بخش خصوصی نیز امکانات و تسهیلات فوق العاده ای قائل شده ایم تا ورود پیدا کرده و گام های اساسی در این زمینه بردارد.

وی افزود: هشت نیروگاه برای واگذاری به بخش خصوصی برنامه ریزی شده که واگذاری آنها از سال 90 تا 92 به تدریج انجام می شود.

وزیر نیرو با اشاره به تحولات شگرف در صنعت برق کشور گفت: رشد و پیشرفتی که در صنعت برق صورت گرفته، غرورآفرین است.