آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
اخبار ورزشی
۱۳

سرکنسول روسیه در اصفهان: نیروگاه بوشهر تا 2 ماه آینده راه اندازی می شود

سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: دولت روسیه برای ادامه کار نیروگاه هسته ای بوشهر مشکلی ندارد و این نیروگاه تا 2 ماه آینده راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا، علی مصطفی بگلی روز پنجشنبه در پاسخ به این پرسش که مقامات روس بارها چنین وعده هایی داده اما به وعده های خود عمل نکرده اند، گفت: این مسئله تنها حرف ما نیست بلکه مقامات ایرانی نیز بازه زمانی 2 ماه تا راه اندازی نیروگاه را اعلام کرده اند.

سرکنسول روسیه که در معیت یک هیئت تجاری کشورش به دیدار اعضای اتاق بازرگانی اصفهان آمده بود، گفت: نیروگاه هسته ای بوشهر مبحثی کاملاجدی است که پرونده طولانی دارد.

وی یادآور شد: ما پس از تحویل گرفتن این نیروگاه از آلمانی ها، به دولت ایران پیشنهاد کردیم که نیروگاه جدیدی ساخته شود اما آنان موافقت نکردند.

وی ذوب آهن و نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان را دو نمونه از همکاریهای بزرگ تجاری، فنی میان ایران و روسیه ذکر کرد که هر دو در اصفهان تاسیس شده اند.

مصطفی بگلی در عین حال درباره مشکلات زیست محیطی این دو مجموعه گفت: مباحث زیست محیطی اکنون در سطح جهان مطرح شده، در حالی که طرح های یاد شده حدود 40سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفته اند.