آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۷۹
حوادث
۱۵

یورش پلیس آذربایجان به زنان محجبه

به گزارش شیعه آنلاین، در پی اقدام پلیس شهر یولاخ، تعدادی از مردم این شهر با سفر به باکو، شکایت خود را از مسئولین شهر خود به اداره مسلمانان قفقاز و همچنین وزارت کشور آذربایجان تقدیم کردند که شکایت های آنان تاکنون بی نتیجه مانده و پلیس یولاخ نیز پس از مراجعت این عده، چند تن از آنان را دستگیر کرد.

«رامن قولی اف» امام جماعت مسجد شهر یولاخ در سخنانی با محکوم کردن هجوم پلیس به شهروندان و دستگیری تعدادی از آنها، از استاندار و مسئولین این شهر انتقاد کرد.

در پی این اظهارات، استاندار یولاخ، از امام جماعت این شهر بدلیل توهین به مقامات آذربایجان شکایت کرد و امام جماعت مسجد شهر یولاخ نیز با حضور در دادگاه، خود را مقصر نشناخته و اعلام کرد که در سخنان خود در مسجد این شهر، از زنان محجبه و شیعیان شهر یولاخ دفاع کرده و سخنی بر علیه حکومت آذربایجان بر زبان نرانده است.

وی همچنین اظهار داشت که در سخنرانی خود تنها فعالیت های «المار ولی اف»، استاندار یولاخ بر علیه زنان محجبه را به گوش مسلمانان کشور رسانده و از آنان درخواست کمک کرده است. با این حال، دادگاه این شهر، وی و سه نفر از هیئت امنای مسجد جامع یولاخ را به جرم تحریک مردم بر علیه حکومت آذربایجان به زندان محکوم کرد.گفتنی است «المار ولی اف» در نوزدهم ماه رمضان سال 2006 با کفش وارد مسجد شده و به تحقیر مامنین پرداخت. وی که از مخالفان سرسخت پخش اذان در این شهر است، حیاط و اراضی مخصوص مسجد شهر را نیز به یک سرمایه دار فروخته است.

شایان ذکر است که برطبق یک سنت رسمی در کشورهای غربی، هشتم ژوئن هر سال مصادف با روز جهانی زن، به زنان گل و هدایای کوچک دیگر داده می شد. با این حال، شیعیان آذربایجان، سوم ژوئن هر سال مصادف با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) را روز زن دانسته و در این روز به زنان این کشور گل هدیه می دهند.