آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۷۰۵۹
صفحه اول
۱

آیت الله مکارم شیرازی:ولایت فقط در لفظ خلاصه نمی شود

یکی از مراجع تقلید قم گفت: نباید ولایت فقیه را در الفاظ و دعا و مناجات های خود خلاصه کنیم بلکه باید گام های خود را جای گام های امامان قرار داده و راه آنها را ادامه دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر دیروز در بحث تفسیر خود در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با بیان اینکه قرآن اقیانوس بی کرانی است که هرقدر انسان در آن پیش رود به انتهای آن نمی رسد، اظهار داشت: از آنجایی که ذات خداوند نامتناهی است، کلام او هم نامتناهی خواهد بود. وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه انسان ها باید همیشه ارتباط خود را با خداوند حفظ کنند، اظهار داشت: ما باید حساب و کتاب خود را نگه داریم و اهل توبه باشیم و در ماه رمضان از خداوند دور نشویم و از او کمک بخواهیم. استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نباید ولایت را در الفاظ خلاصه کرد، بیان داشت: نباید در دعا و مناجات ها ولایت را خلاصه کرد و باید گام های خود را جای گام های امام علی(ع) و اولادش قرار دهیم تا در لحظه جان دادن و لحظات حساس دیگر آنها به یاری ما بشتابند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پیروان و علمای شیعه در عربستان، بیان داشت: در حال حاضر در مدینه عالم بزرگی وجود دارد که همراه با فرزندش به فعالیت های مربوط به شیعیان می پردازد، اما عربستانی ها همواره اجازه فعالیت به او نمی دهند. آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اخیرا دولت سعودی دستور حمله به مرکز فعالیت این عالم را صادر کرده است و در این حملات فرزند این شخص بزرگ دستگیر و مورد اذیت و آزار واقع شده است.

وی با اشاره به ادعای آمریکایی ها به حفظ حقوق بشر در جامعه بین المللی اظهار داشت: از این آمریکایی ها و کنگره آنها عجیب است که اگر یک فرد از فرقه ضاله وهابیت دستگیر شود شاکی می شوند و داد و بیداد می کنند اما با این همه بلایی که بر سر شیعیان عربستان می آید صدایی از آنها بلند نمی شود.