آرشیو پنجشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۸۹، شماره ۲۹۲۴
فرهنگ و هنر
۵

هنرمندان تئاتر در 33 کشور برای کودکان غزه نمایش اجرا می کنند

هنرمندان مرکز تئاتر «عشتار» با کمک دانشجویان مرکز نمایش فلسطین قصد دارند در 33 شهر جهان و از جمله ژنو و پاریس، تئاتر مونولوگ های غزه را اجرا کنند.

به گزارش فارس، مرکز تئاتر «عشتار» فلسطین اعلام کرده، قصد دارد آرزوها و رویاهای کودکان غزه را از طریق اجرای تئاترهای مونولوگ در کشورهای جهان ارائه کند.

«ایمان عون» مدیر هنری مرکز تئاتر عشتار در این زمینه گفت: «این مرکز نمایشی، مونولوگ خود را در 17 اکتبر (25 مهر) آینده در غزه اجرا خواهد کرد، سپس گروه های نمایشی به 33 شهر مختلف در اقصی نقاط جهان سفر کرده و مونولوگ ها را اجرا می کنند.»

وی افزود: این اقدام برای همبستگی بین غزه و 33 کشور جهان است و مونولوگ های موجود به زبان این کشورها ترجمه شده تا مشکلات و مصائب مردم غزه و ملت فلسطین را به نمایش بگذارد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، 33 دانشجوی دوره آموزش هنرهای نمایشی فلسطین با تمرکز بر موضوع رویاها، آرزوها و ترس های موجود در ذهن کودکان فلسطینی و بویژه قبل و بعد از جنگ 33 روزه قصد دارند ماجراها، تجارب و آرزوهای آنان را از طریق مونولوگ خوانی که به زبان کشورهای میزبان ترجمه شده، ارائه کنند.

همچنین قرار است در روز تعیین شده به عنوان روز «همبستگی با ملت فلسطین» این نمایش ها در سازمان ملل متحد به نمایش در آید.

عون در توضیح اهداف این طرح تاکید کرد: این طرح به دنبال تشویق انجام فعالیت های هنری در زمینه آنچه در نوار غزه می گذرد، است.

وی تاکید کرد: این کار می تواند قلوب انسان هایی را که رسانه های صهیونیستی به آنها گفته اند «قربانیان جنایت های اسرائیل تعدادی بیش نیستند و خوف و رجاء و آرزویی نداشته اند» را فتح کنند.

بنابراین گزارش، «مونولوگ های غزه» به دنبال ایجاد حالت توازن اجتماعی در میان کودکان غزه و همچنین به دنبال جلب حمایت های بیشتر برای شکستن محاصره غزه است.