آرشیو شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۱۵
سیاسی
۲

خطیب جمعه تهران: دنیا از سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل استقبال کرد

گروه سیاسی خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل درخصوص حادثه 11 سپتامبر گفت: این سخنان مورد قبول جامعه بشری است و مردم دنیا از آن استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران خطاب به دولت امریکا گفت: چرا در مقابل اینکه رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند، گروهی مستقل بیاید و درخصوص 11 سپتامبر تحقیق کند، عکس العمل نشان می دهید. وی تاکید کرد: معنای منطق ایران این است که نباید تنها حرف و سخن شما حاکم باشد چون جامعه بشری حتی مردم امریکا هم این حرف ها را دیگر قبول نمی کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص تحریم های غرب علیه ایران گفت: تحریم ها کشور ما را به سوی خودکفایی، تولید و انجام تحقیقات بیشتر در عرصه های مختلف حرکت داد و تحریم ها بی اثر شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سوزاندن قرآن در امریکا گفت: صاحب نظران و متفکران و اندیشمندان غربی معتقدند، انقلاب اسلامی دنیا را در بر خواهد گرفت، پس به خود بیاید و خود را با قرآن در نیندازید چون راه به جایی نخواهید برد و شکست شما قطعی است.

برخورد نیروی انتظامی با فتنه گران اقتصادی

فرمانده نیروی انتظامی هم در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه ضمن تبریک آغاز هفته «نیروی انتظامی» اظهار داشت: آستانه تحمل مردم برای تهدیدات جزئی بسیار کاهش یافته است که این نشان دهنده بالابودن درجه امنیت در جامعه است. سردار اسماعیل احمدی مقدم با اعلام اینکه ماموران نیروی انتظامی با بصیرت و هوشمندی و اشراف اطلاعاتی به کانون های فتنه اجازه فعالیت به بقایای فتنه گران را نمی دهند، اظهار کرد: با کسانی که می خواهند با تکیه بر تحریم های اقتصادی حلقه مکمل دشمن در داخل کشور باشند و با به راه اندازی فتنه های اقتصادی و اعتصابات موجب بی نظمی در داخل کشور شوند، برخورد می شود. وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در اوج آمادگی قرار داد، اضافه کرد: هیچ زمانی نیروی انتظامی تا این حد در آمادگی و اقتدار قرار نداشته است.

حمایت نمازگزاران تهرانی از مواضع رئیس جمهور در نیویورک

نمازگزاران نماز جمعه تهران در پایان نمازجمعه، حمایت خود را از مواضع قاطعانه و ضداستکباری رئیس جمهور در نیویورک اعلام کردند