آرشیو پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹، شماره ۴۶۲۵
اجتماعی
۴

باتشکیل کمیته ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد

بررسی نحوه اجرای ابلاغیه رهبری در باره دانشگاه آزاد

در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد برای نحوه اجرای ابلاغیه رهبری در مورد دانشگاه آزاد کمیته ویژه ای تشکیل شود.

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تقدیر ویژه رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از حسن تدبیر و نظرات حکیمانه مقام معظم رهبری و بررسی دقیق و فنی موضوع توسط رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکیل کمیته ای ویژه مواد 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد را که از طرف مقام معظم رهبری بر بررسی مجدد و اصلاح آنها تاکید شده است، مورد بررسی قرار داده و نتایج را برای تصویب نهایی به صحن علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند. منصور کبگانیان با بیان اینکه جزئیات این موضوع از سوی دبیر شورا تشریح خواهد شد، یادآور شد: اعضای کمیته مذکور از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب خواهند شد تا این موضوع به صورت دقیق تر بررسی و اصلاح شود. همچنین در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی راهبردهای کلان توسعه علم و فناوری کشور در فصل چهارم نقشه جامع علمی کشور در 11 راهبرد کلان به تصویب رسید که هر یک از این 11 راهبرد کلان، دارای تعدادی راهبرد ملی و اقدام ملی است که باید در پروژه های کوچک تری تعریف و عملیاتی شود.

بر همین اساس در فصل چهارم نقشه جامع علمی کشور 94 راهبرد ملی و 262 اقدام ملی به تصویب رسیده است که این راهبردها و اقدامات ملی باید در قالب پروژه های متنوع اجرایی شود تا تحولی شگرف در نظام علم و فناوری کشور را شاهد باشیم.