آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۹۸۹
جهان
۶

کوتاه از جهان

کشف دستگاه شنود در ستاد البرادعی

جمعیت حمایت از نامزدی محمد البرادعی برای انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که دستگاه های امنیتی مصر مکالمات این جمعیت را شنود می کند. عبدالرحمن یوسف هماهنگ کننده کل جمعیت حمایت از نامزدی البرادعی مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انتخابات ریاست جمهوری به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت که مسوولان جمعیت طرح دولت برای نفوذ به داخل این جمعیت و ماموران آن را شناسایی کرده و دستگاه های شنودی را که در دفتر وی کار گذاشته شده بودند، کشف کردند. / فارس

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن

دولت آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین خود را در یمن مستقر کرده تا با استفاده از آنها شبه نظامیان القاعده را که در این کشور فعالیت زیادی دارند، تعقیب و شناسایی کند. به گزارش روزنامه واشنگتن پست، بنا بر گفته های مقامات بلندپایه آمریکا که نام آنها ذکر نشده، به علت کمبود اطلاعات قابل اطمینان درباره محل استقرار شبه نظامیان هنوز این هواپیماها اقدام به شلیک موشک های خود نکرده اند.

/ ایسنا

جنگنده های صهیونیستی جنوب غزه را بمباران کردند

مرکز اطلاع رسانی فلسطین دیروز اعلام کرد: جنگنده های ارتش صهیونیستی دست کم یک موشک به سوی منطقه تونل های مرزی رفح واقع در جنوب باریکه غزه شلیک کردند. در حمله دیگر، جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی یک منطقه باز خالی از سکنه را در شمال خان یونس واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند. منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند 2 حمله اخیر خسارت جانی به دنبال نداشت.

/ ایرنا

مرگ معتمدترین فرد کیم جونگ ایل

جو میونگ راک، مورد اعتمادترین فرد برای رهبر کره شمالی در 82 سالگی درگذشت. به گزارش آسوشیتدپرس، جو میونگ راک در سال 2000 برای یک ماموریت مهم به واشنگتن سفر کرد و با بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا دیدار داشت. وی از قدیم مورد اعتماد ترین فرد برای کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی بود و از سال 1998 در سمت اولین نایب رئیس کمیسیون دفاع ملی کره شمالی خدمت کرده بود. ا و روز شنبه بر اثر ناراحتی قلبی مزمن درگذشت. خبرگزاری مرکزی دولتی کره شمالی اعلام کرد، مرگ وی فقدان بزرگی برای حزب، ارتش و مردم کره شمالی است که برای ایجاد یک کشور سوسیالیست تلاش مضاعفی کرده اند.

/ایسنا