آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹، شماره ۲۹۸۹
حوادث
۱۸

سارق زورگیر با اصابت گلوله پلیس کشته شد

اعضای باند سارقان خشن که بی رحمانه به مردم حمله می کردند، در تعقیب و گریز پلیس آگاهی دستگیر شدند و یکی از آنها با اصابت 8 گلوله کشته شد.

به گزارش «جام جم»، در پی شکایت های متعدد مردمی در پلیس آگاهی در ارتباط با این که سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید سفید با حمله به مردم غرب تهران و مجروح کردن آنها با چاقو و قمه، اموالشان را سرقت می کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به «جام جم» گفت: در پی افزایش این شکایت ها با اطلاعاتی که از مجروحان حادثه به دست آمد، چهره نگاری رایانه ای از متهمان صورت گرفت و چند تیم ویژه پلیس آگاهی محل های سرقت را از یک ماه پیش به صورت شبانه روزی زیر نظر گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: بامداد روز گذشته (یکشنبه) ماموران با مشاهده خودروی متهمان دستور توقف صادر کردند اما این خودرو در بزرگراه چمران بسرعت از محل متواری شد.

ماموران با تعقیب خودرو، آن را در بزرگراه چمران متوقف کردند و هنگامی که قصد دستگیری سرنشینان را داشتند، راننده خودرو با دنده عقب باردیگر به فرار خود ادامه داد که ماموران پلیس آگاهی پس از هشدارهای پیاپی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، تیراندازی هوایی کرده و سرانجام یکی از متهمان را که با پیاده شدن از خودرو قصد فرار داشت، هدف اصابت 8 گلوله قرار دادند. در نتیجه تیراندازی، متهم جان باخت.

سرهنگ محمدیان افزود: بلافاصله 2 متهم دیگر نیز دستگیر شده و به 35 فقره سرقت همراه با ضرب و جرح مردم اعتراف کردند. جسد سارق کشته شده نیز با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل و در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری از اموال مسروقه کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: برخورد با مجرمان و تبهکارانی که با ایجاد رعب و وحشت از مردم سرقت می کنند به صورت ویژه و با قدرت و قاطعیت در دستور کار قرار دارد.