آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

در دهه اول محرم امسال صورت گرفت

اهدای 8300 راس قربانی به حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: از اول محرم تاکنون قربانی های حسینیه اعظم زنجان به 8 هزار و 300 راس رسیده است.

به گزارش فارس از زنجان، حسینیه اعظم زنجان دومین قربانگاه جهان بعد از منا در عربستان است که همه ساله مردم و عاشقان اباعبدالله، احشام مختلفی را به آن نذر می کنند. دومین قربانگاه جهان امسال نیز شاهد انبوه نذورات مختلف با نیت های مختلف بود که نشان از عشق و ارادت مردم به این مسجد دارد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: امسال تعداد قربانی های حسینیه اعظم زنجان به 8 هزار و 300 راس رسیده است.

جواد غم پرور با اشاره به اینکه امسال پول 3 هزار و 620 راس گوسفند به دسته عزاداری حسینیه اعظم اهدا شده است، افزود: پول این تعداد بالغ بر 5 میلیارد و 683 میلیون و 592 هزار ریال بوده است. وی تعداد گوسفندهای ذبح شده در روز هشتم محرم را یک هزار و 300 راس گوسفند اعلام کرد و گفت: همچنین تعداد 3هزار و 430 راس گوسفند زنده تحویل حسینیه اعظم زنجان شده است.

رئیس هیئت امنای مسجد حسینیه اعظم زنجان در مورد جمع نذورات مردمی به حسینیه اعظم را شامل نذورات نقدی و پول گوسفندان در اجتماع عظیم و باشکوه حسینیه اعظم زنجان را 9میلیارد ریال اعلام کرد.

وی در ادامه درآمد کل سال گذشته حسینیه اعظم زنجان را به بیش از 17میلیارد و 371میلیون و 678هزار ریال اعلام کرد. همه ساله میزان نذورات نقدی و احشام حسینیه اعظم زنجان از اول محرم تا اول محرم سال بعد جمع بندی و اعلام می شود.