آرشیو شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۶
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

جانشین فرمانده انتظامی: سرمایه گذاری در انسداد مرزهابازگشت پذیر است

جانشین فرمانده انتظامی گفت: سرمایه گذاری برای انسداد مرزها موجب از بین رفتن بسیاری از هزینه های تحمیلی در قالب قاچاق کالاو موادمخدر و محصولات مخرب فرهنگی به کشور می شود.

به گزارش ایسنا سرتیپ احمدرضا رادان روز سه شنبه با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته برای انسداد مرزهای کشور کافی نیست، افزود: توجه بیشتر دولت و مجلس به این موضوع می تواند در بحث ارتقای امنیت کشور بسیار تاثیرگذار باشد و در حال حاضر هماهنگی و همکاری خوبی بین دولت و مجلس در این زمینه وجود دارد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به اینکه هزینه در زمینه انسداد مرزها یک سرمایه گذاری بازگشت پذیر است گفت: انسداد مرزها گام مهمی در زمینه ارتقاء امنیت کشور است و امیدواریم در این زمینه با تخصیص اعتبار لازم بتوانیم گام های اساسی برداریم.

وی با اشاره به امنیت مرزهای کشور، تصریح کرد: نیروی انتظامی انسداد مرزهای خشکی کشور را در اولویت کار خود قرارداد و در این راستا در حال حاضر منطقه سیستان در استان سیستان و بلوچستان به کلی مسدود شده است و در جنوب این استان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رادان خاطر نشان کرد: امروز انسداد مرزها در جنوب شرقی کشور شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و بخشی از استان سیستان و بلوچستان و منطقه شمال غرب کشور شامل استانهای آذربایجان غربی، کردستان و بخشی از کرمانشاه در اولویت کار قرار دارد.

جانشین فرمانده انتظامی با بیان اینکه در زمان حاضر امنیت در استانهای خراسان رضوی و جنوبی و بخش هایی از سیستان و بلوچستان تامین شده است، افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات کافی بخش های باقی مانده زودتر مسدود شوند.

رادان با بیان اینکه در حال حاضر با وجود ناامنی های گسترده در مرزهای کشورهای همسایه ایران، شاهد وضعیت مطلوب امنیتی در کشور هستیم، گفت: با توجه به شاخص هایی که وجود دارد، در حال حاضر وضعیت امنیتی کشور در حد قابل قبولی است.

رادان افزود: استکبار جهانی برنامه های مختلفی برای ایجاد ناامنی در کشور دارد و بحث ترورها نیز نشات گرفته از این امر است. وی از افزایش تجهیزات و امکانات انتظامی در جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: امنیت در استان کرمان مطلوب است.