آرشیو دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۳۰۲۷
سیاسی
۲

تاکید صالحی بر گفتمان صریح میان ایران و روسیه

سرپرست وزارت امور خارجه در خصوص روابط ایران و روسیه تاکید کرد: با یک گفتمان صریح به نفع دو طرف می توانیم تعاملات سیاسی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که هر دو کشور بهره مند شویم.

به گزارش مهر، صالحی، سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار ویکتور ایوانف یکی از مقامات عالی رتبه سیاسی و رئیس سازمان فدرال مبارزه با مواد مخدر روسیه با وی گفت: همکاری های خوبی در زمینه هسته ای داریم که امیدوارم در دیگر عرصه ها نیز شاهد روابط مستحکم و خوبی باشیم.

وی ادامه داد: ایران و روسیه دو همسایه ای هستند که می توانند در شرایط منطقه تاثیرگذار باشند و افزایش رایزنی های سیاسی می تواند تاثیرات مطلوبی در منطقه داشته باشد. صالحی ضمن اشاره به راه اندازی نیروگاه بوشهرتا 2 ماه آینده و اتصال آن به شبکه برق سراسری افزود: با این رویداد شاهد توسعه همکاری ها با روسیه در زمینه انرژی هسته ای خواهیم بود.

صالحی همکاری ایران با روسیه را در رابطه با مواد مخدر در تمامی سطوح اعلام کرد و افزود بایستی از طریق یک همکاری منطقه ای و بین المللی موضوع را مدیریت و مشکل را حل کنیم.

ویکتور ایوانف نیز با اعلام آمادگی کشورش برای توسعه همکاری ها در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر خاطرنشان کرد: کشور ایران برای ما اهمیت زیادی دارد، چون ایران کشور مستقلی است و اتکای منطقه است. از طرفی روابط دوستانه ایران و روسیه مورد پسند برخی قدرت ها نیست و به این خاطر همواره مشکلاتی برای توسعه و پیشرفت ایران به وجود می آورند.