آرشیو سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۲۵
دانشگاه
۱۲

گزارشی از مرگ اپوزیسیون دانشجویی

سال مرگ!

راضیه امیری رز

در مدل های براندازی نرم، جنبش دانشجویی وظیفه خطیری دارد. در این گونه مدل ها دانشجویان از یک سو باید آغازگران اعتراض دمکراسی خواهی باشند و از سوی دیگر مطالبه تغییر و براندازی را همگانی سازند. از همین رو بود که در فتنه سبز تلاش شد تا اقلیت دانشجویی به خدمت خواست و برنامه های رهبران فتنه درآیند. با این وجود اصالت جنبش دانشجویی کشور، خیلی زودتر از آن که در ذهن و تصور فتنه گران بگنجد، دست اقلیت دانشجویی همراه کودتاگران سبز پوش را برملانمود و دامن جنبش دانشجویی را از ننگ و عار هم کاسه شدن با وابستگان و مواجب بگیران موساد و سیا رهایی بخشید. 16 آذرسال 88 اوج تبلور اصالت و حقانیت جنبش دانشجویی اصیل و دست رد بر سینه کودتاگران مخملی بود. اما گویا سیر نزول حامیان کودتای مخملی در دانشگاه ها با شدت هرچه بیشتر به پیش می رود.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.