آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۷
ایران زمین
۲۳

اعلام شرایط ارائه تسهیلات بانکی برای طرح های صنعتی

تبریز – خبرنگار«ایران» شرایط ارائه تسهیلات بانکی بازسازی و تکمیل فرایند تولید برای طرح های کوچک و بزرگ صنعتی استان آذربایجان شرقی اعلام شد.

علی مسافری، رئیس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی در خصوص حفظ مزیت صادراتی و موانع وارداتی گفت: برای حفظ مزیت صادراتی و موانع وارداتی در طرح هدفمند کردن یارانه ها، تشویق و جوایز صادراتی متناسب با افزایش تولید و برای حمایت از محصولات داخلی سود بازرگانی ویژه علاوه بر تعرفه محصول وارداتی به واردکنندگان کالااعمال خواهد شد.

مسافری همچنین درخصوص تخصیص منابع و تسهیلات مالی طرح هدفمند کردن یارانه ها در صنعت ادامه داد: تسهیلات بانکی برای پرداخت اضافه هزینه انرژی با نرخ سه درصد با دوره پرداخت یکساله مشروط برعدم تاخیر در پرداخت تخصیص خواهد یافت.

وی اظهار داشت: تسهیلات بانکی بازسازی وتکمیل فرایند تولید برای طرح های کوچک متناسب نیز با تعداد کارکنان به ازای هر نفر، 10میلیون ریال و هزینه سالیانه انرژی با ضریب دو و بر مبنای قیمت حامل های انرژی، قبل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها پرداخت می شود.رئیس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی افزود: نرخ سود این تسهیلات 9 درصد و دوره بازپرداخت آن دو سال است.

وی تصریح کرد:مبلغ تسهیلات حداقل 400 میلیون ریال و حداکثر 1500 میلیون ریال است و مبلغ تسهیلات در دو قسط با فاصله زمانی شش ماهه پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کارکنان برمبنای میانگین تعداد کارکنان اعلام شده در فهرست بیمه است و هزینه های انرژی برای یک سال منتهی به ماه قبل از تقاضا لحاظ می شود.

مسافری گفت: تسهیلات بانکی بازسازی و تکمیل فرایند تولید برای طرح های بزرگ براساس طرح های تعریف شده ای که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند، پرداخت می شود.رئیس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تسهیلات بانکی تا سقف 80 درصد مبلغ سرمایه گذاری با نرخ سود 11 درصد، دوره اجرای طرح حداکثر 18 ماه، دوره تنفس شش ماه و دوره باز پرداخت 5 سال پرداخت خواهد شد.