آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۷
حوادث
۲۶
خبر

هدفمندی یارانه ها و کاهش 10 درصدی ترافیک

همزمان با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، حجم ترافیک درون و برون شهری کشور حدود10 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ما، سردار اسکندر مومنی - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور - دیروز با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر هزار تیم در سراسر کشور بر ناوگان حمل ونقل عمومی درون و برون شهری نظارت می کنند حال آن که تعداد تخلفات گزارش شده هم بسیار اندک بوده است.

وی در ادامه از تعلیق مجوز

دو آموزشگاه رانندگی خبر داد و درباره علت این تصمیم گفت: «هنرجویان این آموزشگاه ها آموزش لازم را فرانگرفته و مرتکب تخلفات بسیاری در رانندگی شده بودند.»

مومنی همچنین به موضوع کشنده «فراز» که از سوی تولیدکننده تریلرهای «هوو» ساخته شده، اشاره کرد و گفت: مطلع شدیم که موسسه استاندارد مجوز کیفی و فنی کشنده «فراز» را صادر کرده اما هنوز مجوز شماره گذاری آنها از سوی پلیس راهور صادر نشده است.

وی ادامه داد: تمامی خودروهای جدید از سال گذشته مجهز به ترمز ضدقفل شده اند اما برخی خودروسازان از جمله سایپا هنوز نتوانسته اند به همه تعهدات خود درباره نصب این ترمز عمل کنند. براین اساس از 22 بهمن به خودروسازانی که تعهداتشان را به صورت 100 درصد اجرا نکرده باشند، پلاک سال آینده ارائه نمی شود.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پایان به موضوع برخورد با خودروهای دارای چراغ «زنون» اشاره کرد و افزود: مهلت تعویض چراغ ها پایان یافته و 66 هزار خودروی دارای چراغ زنون نیز جریمه شد و دوهزار و 342 خودرو نیز در راستای همین طرح توقیف شده اند.