آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۶۷
بورس
۹

از سوی معاون سازمان خصوصی سازی

اولویت های واگذاری به روش «پیمان مدیریت» اعلام شد

مهر – معاون سازمان خصوصی سازی، شرکت های توزیع نیروی برق و نمایشگاه ها را در اولویت واگذاری به روش «پیمان مدیریت» عنوان کرد.

«سیدمهدی عقدایی» گفت: هیات واگذاری هفته آینده مجوز واگذاری سهام شرکت های دولتی با روش پیمان مدیریت را تصویب می کند. در این میان اولویت برای واگذاری از این روش، نمایشگاه ها و شرکت های توزیع برق هستند.«سیدمهدی عقدایی» درباره درخواست اتاق های تعاون و بازرگانی برای واگذاری نمایشگاه بین المللی به این تشکل ها گفت: اتاق های تعاون و بازرگانی در این خصوص تقاضا ارائه کرده اند، اما واگذاری هایی که سازمان خصوصی سازی انجام می دهد، بر اساس شرایط رقابتی است.

معاون سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه واگذاری های اصل 44 به روشهای مختلف بر اساس درخواست تشکل های خاص امکان پذیر نیست، افزود: سهام شرکت ها به صورت مذاکره ای، پیمان مدیریتی، مزایده ای و غیره همگی پس از انتشار آگهی و در شرایط رقابتی فروخته می شود.

نظر شورای رقابت، حکم نیست

عقدایی در بخش دیگری از سخنان خود، معامله مخابرات را از نظر سازمان خصوصی سازی قطعی شده دانست و در خصوص نظر شورای رقابت مبنی بر اینکه سهام مخابرات در شرایط غیر رقابتی واگذار شده است، عنوان کرد: شورای رقابت در این خصوص اظهارنظر کرده است و حکم نیست.

وی درباره واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: به دلیل اینکه صورت های مالی این دو باشگاه برای واگذاری سهام دریافت شده است، احتمالاعرضه سهام این دو باشگاه به سال آینده موکول می شود.

خلیج فارس امسال به بورس می آید

معاون سازمان خصوصی سازی همچنین با بیان اینکه سهام شرکت های ذوب آهن اصفهان، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و حمل و نقل خلیج فارس را در دستور کار واگذاری داریم، افزود: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از 15 شرکت زیرمجموعه پتروشیمی تشکیل شده است.

عقدایی خاطرنشان کرد: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تا پایان سال در بورس پذیرش و برای کشف قیمت عرضه می شود.