آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۶۷
ورزش
۲۴

منهای فوتبال

مرگ 4 کودک ژاپنی در تمرینات جودو در سال

صرف نظر از حوادث جبران ناپذیر ثبت نشده در شهرهای گوناگون ژاپن، به استناد آمار منتشر شده از فدراسیون جهانی، هر سال 4 کودک ژاپنی در تمرینات جودو می میرند، هر چند از دید یونسکو رشته ورزشی جودو جزو یکی از بهترین ورزش ها برای سنین 4 تا 21 سال است، اما آمار منتشر شده نشان می دهد در ژاپن این رشته رزمی چنان جدی و ریشه ای تدریس می شود که هر سال مرگ حداقل 4 کودک را به عنوان تلفات بر جای می گذارد.

دور برگشت حتما به مصاف گوگچلیدزه می روم

رضا یزدانی قهرمان وزن 96 کیلوی بازی های آسیایی گفت: به خاطر وضعیت جسمی ام و قطعیت پیروزی تیم با گوگچلیدزه مبارزه نکردم؛ اما در دور برگشت حتما به مصافش می روم.

برتری نادال و فدرر مقابل حریفان

رافائل نادال و راجر فدرر مردان شماره یک و 2 تنیس جهان در اولین دیدار خود در رقابت های تنیس آزاد اکسون موبایل دوحه قطر مقابل حریفان به برتری رسیدند.

دومین پیروزی پیاپی ممفیس در غیاب حدادی

تیم بسکتبال ممفیس در ادامه لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا موسوم به NBA دومین پیروزی خود را باز هم در غیاب حامد حدادی ملی پوش ایرانی خود مقابل تیم اوکلاهاما با نتیجه 110 بر 105 کسب کرد.

بازدید از امکانات قایقرانی

با توجه به اینکه ایران مهر ماه سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در رشته آب های آرام است، جابا سانتو مدیرفنی فدراسیون جهانی و کندا رییس کمیته آب های آرام کنفدراسیون آسیایی برای بازدید از امکانات دریاچه مجموعه ورزشی آزادی به ایران می آیند.

قهرمان المپیک و جهان سرمربی شمشیربازی ایران

پیمان فخری دبیر فدراسیون شمشیربازی گفت: طبق هماهنگی ایجاد شده از سوی مسوولان این فدراسیون قرار است برای نخستین بار سکان هدایت تیم ملی اسلحه سابر ایران را «کرینکوف» قهرمان المپیک و جهان به دست گیرد.

اعلام زمان برگزاری تورآسیایی والیبال ساحلی کیش

بنا به پیشنهاد کمیته والیبال ساحلی و موافقت کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) امسال رقابت های تور والیبال ساحلی کیش طی روزهای 14 تا 16 اسفندماه برگزار خواهد شد.