آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار خارجی
۱۶

پایان همایش بین المللی اسلامبول قدس پایتخت ابدی فلسطین است

شرکت کنندگان در همایش همبستگی جهانی با قدس و فلسطین در منشور پایانی خود تاکید کردند، قدس پایتخت ابدی فلسطین و جزو مقدسات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری قدس همایش ائتلاف جهانی برای یاری قدس و فلسطین که در اسلامبول ترکیه برگزار شد با انتشار بیانیه ای مبتنی بر مبارزه با اشغالگری و نژادپرستی رژیم صهیونیستی و تاکید بر قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین به کار خود پایان داد.

در این بیانیه آمده است، فلسطین سرزمین عربی، اسلامی و متعلق به ملت فلسطین است و حضور اشغالگران در این سرزمین امری باطل است.

قدس سرزمین مقدس و مبارکی است که سالهاست در دست اشغالگران صهیونیستی است و باید به صاحبان اصلی آن یعنی ملت فلسطین بازگردد. در این بیانیه تاکید شده است، اشغال فلسطین و بیت المقدس پدیده ای استعماری است که با زور، خشونت و با غصب حقوق فلسطین انجام شده و باید این پدیده شوم هرچه سریع تر نه تنها از قدس و فلسطین بلکه از سایر سرزمین های عربی و اسلامی برچیده شود.

گفتنی است همایش ائتلاف جهانی برای یاری قدس با حضور بیش از 400 اندیشمند، حقوقدان، نویسنده و فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از بیش از 40 کشور جهان از جمله فرانسه، ایتالیا، روسیه، آلمان، مصر، سودان، تونس، الجزایر، مالزی، اندونزی، ایران، استرالیا، آمریکا، ترکیه، سوریه، لبنان، برزیل و... در اسلامبول ترکیه برگزار شد.

پیشنهاد هیئت جمهوری اسلامی ایران در این همایش مبتنی بر تشکیل کمیته تکریم از شهدا و اسیران فلسطینی در قالب ائتلاف جهانی برای یاری قدس و فلسطین با استقبال برگزارکنندگان این همایش رو به رو شد.