آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار اقتصادی
۴

گازوئیل صنایع با قیمت 150 تومان عرضه می شود

رئیس ستاد تحول صنایع و معادن از عرضه بخش عمده ای از گازوئیل مورد نیاز صنایع در بهمن ماه با قیمت لیتری 150 تومان خبر داد.

سیدرضا فاطمی امین در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش مصرف گاز بخش خانگی در فصل زمستان سالهای گذشته، اظهار داشت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت گاز، پیش بینی می شود که مصرف گاز بخش خانگی کاهش یابد و همین مسئله کمک می کند تا تامین گاز مورد نیاز بخش صنعت در مقایسه با سالهای گذشته بهتر صورت گیرد.

وی ادامه داد: در گذشته که قیمت گاز پایین بود، در فصل زمستان مصرف گاز بخش خانگی افزایش می یافت و در مقابل، نیروگاه ها و بخش صنعت با مشکل تامین گاز روبرو می شدند، در نتیجه این بخشها بیشتر از سوخت مایع استفاده می کردند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، مصرف گاز بخش خانگی کنترل شده و کاهش خواهد یافت که این مسئله باعث تامین سهم بیشتری از گاز مورد نیاز بخش صنعت در مقایسه با سالهای قبل می شود، در نتیجه مصرف سوخت مایع در واحدهای صنعتی نسبت به قبل کاهش خواهد یافت.

به گفته فاطمی امین، پیش بینی کاهش مصرف سوخت مایع در واحدهای صنعتی باعث شد تا برای عرضه بخش عمده ای از گازوئیل بخش صنعت در بهمن ماه با قمیت 150 تومان تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه در فصول سرد سالهای گذشته، روزانه 71 میلیون متر مکعب گاز نصیب بخش صنعت می شد، گفت: با کنترل مصرف گاز در بخش خانگی، پیش بینی می شود امسال روزانه 83 میلیون متر مکعب گاز در بخش صنعت قابل تامین باشد.

رئیس ستاد تحول صنایع در مورد چگونگی تخصیص گازوئیل 150 تومانی واحدهای صنعتی نیز گفت: طبق روال سال های قبل، واحدهای متقاضی درخواست خود را در مورد میزان گازوئیل مورد نیازشان به سازمان صنایع استان ها ارائه می دهند و این درخواست توسط سازمانها بررسی و جهت تخصیص گازوئیل 150 تومانی به تولیدکنندگان اقدام خواهد شد.

وی با بیان ا ینکه در دی ماه گازوئیل سهمیه ای به قیمت لیتری 150 تومان و گازوئیل آزاد به قیمت لیتری 350 تومان عرضه شده است، گفت: طبق تصمیم گیری انجام شده در ستاد تحول اقتصادی، در بهمن ماه بخش عمده ای از مصرف گازوئیل صنایع با قیمت 150 تومان عرضه خواهد شد.