آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
حوادث
۱۵

افزایش 50 درصدی شکایت مردم از نانوایی ها

رئیس ستاد فوریت های سلامت وزارت بهداشت از رسیدگی به 10 هزار و 209 تماس تلفنی مردمی خبر داد و اظهار داشت: شکایات از نانوایی ها در ماه جاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته و از 15 درصد به 65 درصد رسیده است.

محراب آقازاده در خصوص معرفی ستاد سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: سامانه مدیریت ارتباطات مردمی ستاد فوریت های سلامت محیط و کار استان تهران از مهرماه 88 بطور رسمی و باهدف رسیدگی به اخبار مردمی از موارد غیربهداشتی اعلام شده توسط مردم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مردم برای ابراز درخواستهای خود با کد تلفن 09678 در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تماس حاصل کنند.

آقازاده موضوعات مطرح شده در تلفنهای مردمی را مربوط به مواردی همچون غیربهداشتی بودن آب، دفع غیربهداشتی فاضلاب، بهداشت کشاورزی و دامداریها، عرضه و فروش مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته، سلامت محیط کار، عوامل زیان آور محیط کار، رسیدگی به وضعیت بهداشتی مناطق بلازده کشور، تخلفات بهداشتی و حفاظتی در مراکز پرتو پزشکی، استعمال دخانیات در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، عدم رعایت بهداشت محیط در مدارس و بیمارستانها دانست.

وی درباره میزان شکایات رسیده به ستاد فوریتهای سلامت و محیط کار وزارت بهداشت به مهر گفت: با مقایسه درصد شکایات بر حسب صنف، طی 2 ماه آذر و دی، با اینکه هنوز یک هفته تا پایان ماه جاری زمان باقی است اما به طرز قابل توجهی شکایات از نانواییها در ماه جاری افزایش یافته و از 15 درصد به 65 درصد در دی ماه رسیده است.

براساس آمار رئیس ستاد فوریتهای سلامت وزارت بهداشت تاکنون حدود 10 هزار و 359 درخواست به این ستاد رسیده که از این میزان به 10 هزار 209 درخواست رسیدگی شده و پاسخگویی به بقیه درخواستها مبتنی بر رسیدگی دستگاه هایی همچون شهرداری، اداره بهداشت آب و فاضلاب و دیگر سازمانهاست.