آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
حوادث
۱۵

سرشبکه توزیع مشروبات الکلی در هرمزگان منهدم شد

بندرعباس- خبرنگار کیهان:

رئیس پلیس هرمزگان از انهدام یک سر شبکه توزیع مشروبات الکلی با گردش مالی سالانه 30 میلیارد تومان در بندرعباس خبر داد.

محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به انهدام شبانه یک سرشبکه تهیه و توزیع مشروبات الکلی در این شهر اظهار داشت: در راستای استمرار انضباط اجتماعی، پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی استان با انجام رشته عملیات های گسترده موفق به انهدام یک باند بزرگ واردکننده مشروبات الکلی شد.

رئیس پلیس هرمزگان افزود: در همین راستا مبحث مذکور با محوریت پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام کارهای منسجم اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی منتج به شناسایی سر شبکه های اصلی قاچاقچیان شد.

این فرمانده انتظامی در تشریح جزئیات یکی از این عملیات ها اظهار داشت: در هشتم دی ماه جاری، در یک عملیات کاملا غافلگیرانه یکی از بزرگ ترین سر شبکه ها به نام «م-ق» به همراه چهار نفر دیگر از اعضای باند تحت مسئولیت وی در شهر بندرعباس دستگیر شدند.

به گفته آخوندی، به دنبال این دستگیری در چند عملیات جداگانه تعداد 17 نفر دیگر از سر شبکه ها و توزیع کنندگان اصلی داخلی نیز دستگیر شدند که در این راستا تعداد دو فروند لنج به همراه سه دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت که در امر جابه جایی مشروبات فعالیت داشتند توقیف و تعداد هزار و 934 قوطی مشروبات الکلی از نوع آبجو و ویسکی، دو دستگاه تلفن ماهواره ای، سه جلد گذرنامه جعلی پاکستانی و 20 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس انتظامی هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه باند مذکور از پشتوانه قابل توجه داخلی و خارجی برخوردار بود، بیان داشت: لنج داران قاچاقچی که در واقع همان سرشبکه ها محسوب می شوند پس از جمع آوری حواله انواع مشروبات الکلی از قایقداران و هماهنگی با طرف اماراتی، پول مورد نظر را به حساب نماینده شرکت هندی در بارگیری مشروبات لنج های خود واریز و در آب های بندر فجیره امارات پس از بارگیری در یک نقطه دریایی مشروبات را تحویل قایقداران می دادند.

آخوندی یادآور شد: ظرفیت لنج در هر سرویس بین 700 تا 800 کارتن بوده که بعضا تا یک هزار و 400 کارتن از انواع مشروبات الکلی را بارگیری کرده است. وی در پایان ادامه داد: گردش مالی حساب های قاچاقچیان در این باند بیش از 30میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.