آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
شهرستان ها
۱۱

رئیس سازمان صنایع و معادن گیلان: کارخانه ایران پوپلین بزودی در مدار تولید قرار می گیرد

رشت- خبرنگار کیهان:

رئیس سازمان صنایع و معادن استان گیلان از در مدار تولید مجدد قرار گرفتن شرکت ایران پوپلین رشت در آینده نزدیک خبر داد.

محمدحسین اصغریان گفت: این شرکت به دلیل ضعف مدیریت و بحران ایجاد شده در صنعت نساجی کشور از سال 79 دچار خسارات انباشته زیادی شده بود که سهامداران آن اخیرا تصمیم به تعطیلی کارخانه و واگذاری آن به غیر داشتند که با اقدامات تنی چند از مسئولان استان این امر منتفی شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات بوجود آمده در این خصوص و تلاشهای مسئولان ارشد استان برای رفع آنها و نیز جلوگیری از تعطیلی کارخانه مذکور افزود: در نشستی با حضور استاندار گیلان، معاون سرمایه گذاری بانک ملی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ایران پوپلین و تنی چند از مدیران استانی ذیربط مقرر شد بزودی و پس از انعقاد قرارداد تا پایان سال جاری مدیریت شرکت به جامعه کارگری و کارکنان آن واگذار شود.

بنابر اظهار رئیس سازمان صنایع و معادن گیلان براساس یک قرارداد حقوقی میان شرکت سرمایه گذاری بانک ملی و مدیریت جدید ایران پوپلین، اداره این شرکت به مدیرعامل ترجیحا از کارکنان شرکت واگذار و در پایان مدت قرارداد نیز با همان شرایط به شرکت سرمایه گذاری بانک ملی بازگردانده می شود.

اصغریان اضافه کرد: براساس توافقات انجام شده مقرر شده است تمامی مطالبات این شرکت برای تامین نقدینگی در اختیار مدیریت جدید قرار گیرد.