آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار کشور
۲

ولایتی: صهیونیسم و آمریکا معرکه گردان دادگاه ترور رفیق حریری هستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد که دادگاه رفیق حریری با غرض سیاسی تشکیل شده و معرکه گردان آن صهیونیسم و آمریکا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی اکبر ولایتی- مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل- عصر دیروز در جریان بازدید از موسسه تبیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دادگاه رفیق حریری با غرض سیاسی تشکیل شده و معرکه گردان آن صهیونیسم و آمریکا هستند؛ چرا که در جنگ 33 روزه لبنان ثابت شد که اسرائیل و آمریکا در تقابل نظامی نمی توانند با مقاومت و حزب الله مقابله کنند.

وی ادامه داد: این جنگ نشان داد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از نظر قوای نظامی تضعیف شده اما حزب الله لبنان هر روز در حال پیشرفت است. به همین دلیل درصدد تشکیل این دادگاه برآمدند تا در حوزه امنیتی در مقابل حزب الله لبنان بایستند.

ولایتی افزود: دادگاه بین المللی لاهه تبدیل شده به یک ابزار سیاسی برای قدرت های استکباری صاحب نفوذ در سازمان ملل تا بتوانند اهداف سیاسی خود را مانند دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل در آن دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که هر روز شاهد جنایت های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هستیم، کسی متعرض این موضوع نمی شود اما در جریان ترور رفیق حریری همه مدعی حقوق بشر شده اند. اما خوشبختانه با هوشمندی حزب الله لبنان که از مدت ها پیش درصدد مقابله با این ترفند استکباری بوده است، تا به حال موفق نشده اند و بدون تردید حزب الله و مقاومت پیروز این بازی سیاسی هستند.