آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

آغاز هفته ششم لیگ برتر بسکتبال درغیاب مهرام

میزبانی مدعیان از قعرنشینان

هفته ششم لیگ برتر بسکتبال با برگزاری 5 دیدار و جدال مدعیان و قعرنشینان امروز (دوشنبه) آغاز می شود.

ششمین هفته ازلیگ برتر بسکتبال درحالی امروز آغاز می شود که تیم مهرام به دلیل حضور درمسابقات باشگاه های غرب آسیا همانند هفته گذشته بزرگترین غایب است.

اگر نگاهی به دیدارهای این هفته داشته باشیم، می توان جدال توزین الکتریک کاشان و شهرداری گرگان را یک بازی مهم و حساس قلمداد کرد.

توزین که هفته گذشته درقم مغلوب راه وترابری شده بود، باید درخانه به مصاف شهرداری گرگان برود که به دلیل حضور مهرام در غرب آسیا استراحت داشت و توان خود را برای دیدار با نماینده کاشان و کسب یک پیروزی خارج ازخانه ذخیره کرده است.

کاسپین قزوین و راه و ترابری قم باید جدالی تقریبا برابر را به میزبانی کاسپین برگزار کنند. 2تیمی که با قرار گرفتن درمکان های ششم و چهارم و برتری در هفته پنجم از روحیه بالایی برخوردارند و به چیزی جز برد فکر نمی کنند.

مدعیان قهرمانی این هفته برابر قعرنشینان لیگ یعنی پویا تهران و ملی حفاری اهواز قرار می گیرند. ذوب آهن در اصفهان میزبان ملی حفاری است. تیمی که 5 شکست پیاپی را درکارنامه دارد و به نظر نمی رسد شاگردان فرزاد کوهیان کارسختی را پیش رو داشته باشند.

پتروشیمی بندرامام که علی رغم شکست درهفته پنجم مقابل ذوب آهن و غیبت مهرام به دلیل حضور درغرب آسیا صدرنشین شده بود، این هفته مقابل تیمی قرارمی گیرد که به دلیل کسب نتایج بسیار ضعیف تاکنون در حد لیگ برتر نبوده است. پویای تهران تنها با 5امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار دارد.

دانشگاه آزاد درتهران میزبان هیئت شهرکرد است. شاگردان مهران حاتمی پس از برتری هفته گذشته مقابل پویا شرایط بهتری درجدول پیدا کرده اند و می توانند با برتری دراین بازی خانگی تا میانه جدول بالابیایند.

دیدار مهرام و ب. آ شیراز هم به دلیل حضور مهرام دررقابت های غرب آسیا لغو و به زمان دیگری موکول شد.

جدول رده بندی تا هفته پنجم:

1- پتروشیمی بندر امام 9امتیاز، 2-مهرام تهران 8 امتیاز (یک بازی کمتر)، 3- ذوب آهن 8 امتیاز (یک بازی کمتر)، 4- راه و ترابری قم 8 امتیاز، 5- توزین الکتریک کاشان 8 امتیاز، 6- کاسپین قزوین 8 امتیاز و...