آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

با تغییر ساختار نیروی زمینی قدرت نظامی ارتش ارتقا یافت

سرویس شهرستان ها-

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان گفت: تغییر ساختار سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، قدرت این نیرو را تا حد بسیار چشمگیری ارتقا می دهد.

به گزارش روابط عمومی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان، میرحبیب میربیرنگ اظهار داشت: طرح تحول نیروی زمینی ارتش که با هدف ارتقای آمادگی ارتش در مواجهه با تهدیدات نظامی تدوین شده، با نظارت مستقیم فرماندهی کل قوا تصویب شده و برای اجرا به ارتش ابلاغ شده است.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان با تاکید بر این نکته که این طرح متناسب با تهدیدات دشمن و با نتیجه گیری از تجربیات به دست آمده از جنگ های چند سال گذشته در حوزه خاورمیانه طراحی شده است، اظهار داشت: با توجه به شرایط نابرابر در منطقه و جهان، دشمن از یک جبهه کشور را مورد حمله قرار نمی دهد از این رو براساس طرح تحول نیروی زمینی ارتش، قرارگاه های تاکتیکی متعددی پیش بینی شده که این قرارگاه ها در پنج نقطه از کشور استقرار یافته اند.

میربیرنگ افزود: با استقرار این قرارگاه های تاکتیکی سرعت عمل یگان های عملیاتی به طور چشمگیری افزایش می یابد و فرماندهان قادرند در مناطق عملیاتی با سرعت عمل بالاتصمیمات متناسب با شرایط و تهدیدات دشمن اتخاذ کنند.

وی گفت: مهم ترین نکته ای که در طرح تحول نیروی زمینی ارتش به آن تاکید شده، قدرت تصمیم گیری فرماندهان قرارگاه هاست و اجرای این طرح سرعت العمل بیشتر و چالاکی یگان های عملیاتی را به دنبال دارد. فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه آذربایجان افزود: براساس این طرح نیروها و یگان های مختلف نزاجا به پنج منطقه تقسیم بندی شده است که هر کدام به طور مستقل فعالیت می کنند.