آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

وزیر مسکن: دخالت نکردن دولت به افزایش قیمت مسکن منجر می شود

زنجان - خبرنگار کیهان:

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: چنانچه دولت بخش ساخت و ساز را رها کند قیمت ها به جای کاهش، افزایش خواهد یافت.

مهندس علی نیکزاد عصر شنبه در نشست شورای مسکن استان زنجان با اشاره به لزوم ورود وزارت مسکن و شهرسازی به عرصه ساخت و ساز تاکید کرد: دولت و وزارت مسکن و شهرسازی تنها به عنوان سیاستگذار در بخش مسکن حضور دارند و هیچ گاه خود وارد عرصه ساخت واحدهای مسکونی نشده اند.

وی با بیان اینکه هدف دولت ساخت واحدهای مسکونی متقاضیان توسط سازندگان حرفه ای مسکن است، گفت: دولت زمین رایگان، تسهیلات، خدمات زیربنایی و فضاهای روبنایی را برای متقاضیان تامین می کند.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: اعطای تسهیلات قرض الحسنه و حمایت هایی که دولت از مسکن مهر می کند باعث بوجود آمدن نوعی امید و نشاط در میان مردم شده است تاجایی که امروز متقاضیان از صاحبخانه شدن اطمینان حاصل کرده اند و خواهان کاهش میزان آورده مالی خود هستند که این امر نیز چنانچه واحدهای مسکونی با متراژ کم ساخته شوند امکان پذیر است.

مجتمع مسکونی 144 واحدی گلسار ابهر و پروژه 1170 واحدی پونک زنجان شبکه انشعابات فاضلاب شهری مسکن مهر زنجان و بازگشایی خیابان امیرکبیر شمالی شهر خرمدره از جمله طرحهای بود که توسط مهندس علی نیکزاد وزیر مسکن کلنگ زنی شد و پروژه مسکونی 160 واحدی مهر ثامن الائمه(ع) شهر ابهر به بهره برداری رسید.