آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
فرهنگ و هنر
۵

موزه ملل میزبان آثار فرهنگی کشورهای جهان می شود

برپایی 50 نمایشگاه و گشایش 2 موزه در دهه فجر 89

بازخوانی اتفاقات تاریخ معاصر ایران در قالب برنامه ای فرهنگی هنری و بازگشایی 2 موزه «نقاشی پشت شیشه» و «هنرهای ملی ایران» که بتازگی به ارگ تهران منتقل شده اند، از مهم ترین برنامه های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ایام دهه فجر امسال است.

حسن محسنی، سخنگوی سازمان میراث فرهنگی روز گذشته در همین ارتباط گفت: در ایام دهه فجر بیش از 50 نمایشگاه سراسری در کشور در حوزه صنایع دستی، هنرهای سنتی و آثار هنری خلق شده در پس از انقلاب برگزار می شود. در حوزه میراث فرهنگی نیز با پیش بینی بیش از 60 فعالیت در قالب گشایش موزه ها و بهره برداری از بناهای مرمت شده و... سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مورد استقبال قرار می گیرد. دبیر برنامه های دهه فجر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه از تمرکز موزه های مختلف در این مکان به عنوان فصل جدیدی در نگاه کلان به مفهوم موزه داری در ایران یاد کرد و افزود: علاوه بر این موزه ملل نیز بزودی در این ارگ به بهره برداری خواهد رسید که وجه بین المللی داشته و با همکاری تمامی کشورهای دارای سفارت در ایران راه اندازی می شود.

محسنی، گشایش موزه های تاریخ آمل، موزه بزرگ اراک، مردم شناسی پارسی مازندران، فرش و مردم شناسی یزد، ساعت و موزه سنگ آذربایجان غربی، گشایش بانک سفال در دولتخانه قزوین، پایگاه پژوهشی شمال شرق کشور در نیشابور و... را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه فجر عنوان کرد.