آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
سیاسی
۲

احمدی نژاد: دولت کنترل تورم را از فروردین آغاز می کند

مبارزه با مفاسد اقتصادی با قوت پیگیری می شود

رئیس جمهور هدفمند کردن یارانه ها را اقدامی بسیار بزرگ با آثار، نتایج و برکات فراوان دانست و گفت: هدفمندسازی یارانه ها هنوز در گام اول قرار دارد و باید به جایی برسیم که موجب اصلاح اندیشه و رفتار اقتصادی کل جامعه شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد در همایش استانداران سراسر کشور با قدردانی از خدمات استانداران برای اجرای مطلوب قانون هدفمند کردن یارانه ها اظهار کرد: با اجرای این قانون، احساس همبستگی و عزم ملی در جامعه تقویت شده است.

احمدی نژاد با تاکید بر این که مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با اقتدار، قوت و اراده پیگیری شود، افزود: نباید به کوچک ترین فساد اقتصادی رضایت داد و باید با هرکس و در هر جایی که باشد، قاطعانه برخورد شود.

رئیس جمهور افزود: مسوولان باید توجه داشته باشند که مفاسد اقتصادی از بالابه پایین جامعه سرایت می کند، از این رو حتی نباید به سوءاستفاده جزئی از بیت المال رضایت داد و بایستی مراقبت بیشتری در این خصوص اعمال کنید تا مبارزه با فساد اقتصادی به یک فرهنگ تبدیل شود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: اگرچه دست های زیادی در زمینه فساد اقتصادی قطع شده؛ اما اگر همه دست های فاسد قطع شود و تمامی مبالغ به بیت المال برگردانده شود، هیچ فقیری در جامعه باقی نخواهد ماند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در گردهمایی سراسری استانداران با بیان این که عده ای در خصوص هدفمند کردن یارانه ها به دنبال ماجراجویی هستند، اظهار کرد: این عده به قدری از یاد خدا غافل شده اند که تصور می کنند اگر این دولت در موضوع هدفمند کردن یارانه ها به طور کامل موفق شود، در انتخابات آینده موثر خواهد بود.

دکتر احمدی نژاد گفت: با وجود تبلیغاتی که عده ای درخصوص هدفمندکردن یارانه ها انجام می دهند، بدون تردید آینده اجرای هدفمند کردن یارانه ها بسیار بهتر از شرایط کنونی خواهد بود و دولت تازه کنترل تورم را از فروردین سال آینده شروع خواهد کرد.رئیس جمهور تصریح کرد: باید هدفمند کردن یارانه ها را با همین قوت ادامه داد تا به جایی برسیم که تمام رفتارها و شیوه های استفاده از انرژی در همه بخش ها به طور کامل اصلاح شود.