آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
جامعه
۱۷

ساماندهی گلزار شهدا با نظر خانواده های آنان

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که ساماندهی گلزار شهدای تهران بزودی آغاز می شود، تاکید کرد: بدون جلب نظر خانواده های شهدا هرگز اقدامی در این زمینه انجام نمی دهیم.

عباس خامه یار در گفت وگو با ایسنا ضمن تاکید بر این که وضعیت فعلی گلزار شهدای تهران پایدار نیست و تقریبا در حال انهدام است، تصریح کرد: معتقدیم این وضعیت برای خانواده های شهدا نیز مناسب نیست.

وی ادامه داد: از آنجا که بسیاری از والدین شهدا در دوران کهولت سن به سر می برند، تردد برای آنها در گلزار شهدای فعلی دشوار است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به فرسایش گلزار شهدای فعلی تحت تاثیر شرایط جوی اشاره و بر ضرورت اقدام جدی به منظور ساماندهی گلزار شهدای تهران تاکید کرد.

خامه یار با بیان این که برخی خانواده های شهدا درباره ساماندهی گلزار شهدای تهران شائبه هایی داشتند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل نمایشگاهی از همه گلزارهای شهدایی که در دیگر استان ها از سوی بنیاد شهید ساماندهی شده بود، برای بازدید خانواده های شهدا در بهشت زهرا(س) برپا شد.

به گفته معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، این اقدام برای جلب نظر خانواده های شهدا و اطلاع از قوت و ضعف این طرح انجام شد.

وی با بیان این که ساماندهی قطعه 14 گلزار شهدا (ویژه شهدای گمنام) به عنوان نمونه انجام شده و نقاط قوت و ضعف آن نیز ارزیابی شده است، به هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک، این طرح را برای تمامی بخش های گلزار شهدای تهران اجرا کنیم.