آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
جامعه
۱۷

کلاس های زبان آموزی برای نوآموزان مناطق دوزبانه از این پس برگزار می شود

پیش دبستانی ها همچنان بلاتکلیفند

مدیرکل دفتر دوره پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت دوره پیش دبستانی که قرار بود زیر نظر آموزش و پرورش و با مجوز این وزارتخانه فعالیت کند، گفت: هنوز تفاهم نامه واگذاری پیش دبستانی های بهزیستی به آموزش و پرورش امضا نشده است.

داریوش خاکی در گفت وگو با مهر با افزود: قرار است این تفاهم نامه تا قبل از پایان سال 1389 به امضای معاون آموزش ابتدایی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی برسد.

این در حالی است که معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سال تحصیلی جاری عنوان کرده بود که این تفاهم نامه به امضا رسیده و از این پس، پیش دبستانی های وابسته به بهزیستی برای ادامه فعالیت باید مجوز خود را از آموزش و پرورش دریافت کنند.

خاکی با بیان این که تعداد مراکز پیش دبستانی و نوآموزان این دوره مشخص نیست و آمارهای ارائه شده متناقض است، گفت: هدف ما این است که تمام کودکان 6 ساله تحت آموزش های این دوره در مراکز پیش دبستانی، دارالقران ها و... قرار بگیرند تا حداقل بتوانیم به تعهدات بین المللی خود در این زمینه پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر این که سیاست وزارت آموزش و پرورش در خصوص دوره پیش دبستانی، توسعه، تقویت و تثبیت این دوره است، افزود: هم اکنون در شورای هماهنگی نظارت بر دوره پیش دبستانی حوزه ستادی، برنامه ریزی های لازم برای این دوره در حال انجام است.

برگزاری کلاس های زبان آموزی

خاکی از برگزاری کلاس های زبان آموزی فارسی برای نوآموزان مناطق دوزبانه، مرزی، حاشیه شهرها و محروم خبر داد و گفت: این دوره یک ماه است و در تابستان برای کودکانی که دوره پیش دبستانی را نگذرانده اند، برگزار می شود.وی افزود: هدف از برگزاری این دوره آشنایی نوآموزان با زبان فارسی به عنوان زبان رسمی آموزش کشور است.یکی از مشکلات معلمان مناطق دو زبانه در پایه اول ابتدایی، آشنا نبودن کودکان با زبان فارسی به عنوان زبان رسمی آموزش کشور است.