آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
ایران
۱۶

فریب تبلیغات کپسول های لاغری را نخورید

یک متخصص تغذیه، درمان چاقی با استفاده از کپسول های تبلیغ شده در ماهواره را غیر علمی دانست و تاکید کرد: رژیمی که به سرعت باعث کاهش وزن شود، موثر نیست و امکان بازگشت مجدد چاقی وجود دارد.

دکتر محمد حسن ابوالحسنی در گفت وگو با ایسنا افزود: رعایت رژیم و انجام فعالیت فیزیکی مناسب، رفتار درمانی و مشاوره پزشکی، درمان دارویی با توصیه پزشک و در نهایت جراحی، روش های علمی کاهش وزن هستند.وی در خصوص رژیم غذایی افراد چاق پس از انجام اعمال جراحی گفت: با توجه به اهمیت میزان دریافت مایعات، حداقل مصرف مایعات در شبانه روز باید 1500 تا 1800 سی سی باشد و نوشیدن مایعات 30 تا 40 دقیقه قبل و تا یک ساعت بعد از غذا ضرر دارد.

این متخصص تغذیه با بیان این که بعد از عمل جراحی بیماران چاق، میزان دریافت مواد قندی و چربی باید محدود شود، ادامه داد: رژیم غنی از پروتئین برای این بیماران توصیه می شود. وی با اشاره به این که 2عامل اصلی رسیدن به کاهش وزن بعد از عمل جراحی چاقی، رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت فیزیکی مناسب است، افزود: رژیم غذایی متوسط روزانه برای هر نفر به نسبت شاخص توده بدنی که همان نسبت وزن به مجذور قد است و همچنین به فاکتورهای دیگر بستگی دارد.