آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
حوادث
۱۹

کارمند مشاور املاک با چک 21 میلیون تومانی سکه طلاخرید و فرار کرد

مرد سارق صراف را نقره داغ کرد

کارمند یک مشاوره املاک که با سرقت چک امانتی 21میلیونی مرد مستاجر از یک صرافی سکه طلاخریده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش «جام جم»، بعدازظهر 6 تیرماه امسال وقتی مردی برای نقد کردن یک فقره چک مسروقه به بانکی در خیابان فردوسی تهران رفته بود، با هوشیاری کارمند بانک دستگیر و در اختیار ماموران کلانتری 109 بهارستان قرار گرفت. مشتری بانک در بازجویی ها گفت: کارگر یک صرافی هستم و کارفرمایم چک 21 میلیون تومانی را به من داد تا آن را نقد کنم و از مسروقه بودن آن بی خبر هستم.

درپی این اظهارات، ماموران صاحب صرافی را احضار و در تحقیق از وی متوجه شدند که چند روز پیش مردی جوان در قبال خرید سکه طلا، چک را ارائه داده است.

با تشکیل پرونده ای در این ارتباط و دستور قضایی تحقیقات در پایگاه هفتم پلیس آگاهی آغاز شد.

چک مسروقه مرد مستاجر

ماموران در ادامه صاحب اصلی چک مسروقه را شناسایی کردند. در تحقیق از وی معلوم شد او چک 21میلیون تومانی را در قبال اجاره یک آپارتمان در بلوار ابوذر تحویل کارمند مشاوره املاک داده بود تا او پس از نوشتن قرارداد با صاحبخانه، کلید آپارتمان را به وی تحویل دهد که او از ارائه پول به صاحبخانه خودداری و پس از سرقت آن فرار کرده است.

با به دست آمدن این اطلاعات ماموران به تحقیق از صاحب مشاوره املاک پرداختند که وی گفته های صاحب چک را تایید کرد.

ماموران تصویر رایانه ای از متهم فراری را با تصویری که از او در دوربین مداربسته صرافی ثبت شده بود، مطابقت دادند که مشخص شد هر دو تصویر متعلق به یک نفر است.

جستجو برای دستگیری سارق شیاد ادامه پیدا کرد ولی ماموران موفق به یافتن وی نشدند.

متهم را شناسایی کنید

سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم آگاهی تهران در این باره گفت: با توجه به فرار چندماهه متهم و مشخص نشدن مخفیگاهش، بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 21 تهران دستور قضایی چاپ تصویر متهم بدون پوشاندن چهره را صادر کرد تا چنانچه مردم در دام او گرفتار شده اند یا اطلاعاتی از مخفیگاه وی در اختیار دارند به دادسرای ناحیه 21 یا پایگاه هفتم آگاهی تهران اطلاع دهند.