آرشیو پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۷
حوادث
۲۶

شکارزنان سالمند در بانک

گروه حوادث راز سرقت های سریالی از زنان سالمند با کشف برگه های نوبت دهی بانک فاش شد.

به گزارش خبرنگار ما، ساعت 11 و 40 دقیقه سه شنبه - 26 بهمن - ماموران کلانتری 101 تجریش هنگام گشت در خیابان شریعتی متوجه درگیری پسر جوانی با یک زن سالمند شدند. پسر ناشناس بلافاصله با سرقت کیف زنانه فرار کرد که با تجسس های پلیسی، در عملیات تعقیب و گریز طولانی به دام افتاد.

زن سالمند در تحقیقات گفت: «دقایقی قبل از حساب بانکی ام مقداری پول برداشته و راهی خانه شدم که در میان راه پسر جوانی کیفم را قاپید. وقتی در برابرش مقاومت کردم او کاردی از زیر لباسش بیرون کشید و تهدید کرد چنانچه در برابرش مقاومت کنم مرا می کشد. همان موقع وقتی ماموران سررسیدند او با سرقت کیفم گریخت. متهم که به اداره تجسس کلانتری منتقل شده بود در بازجویی ها با گریه و اظهارات فریبنده مدعی شد این نخستین سرقتش بوده است اما ماموران وقتی در بازرسی بدنی سعید

- 26 ساله - یک قبضه کارد و تعدادی فیش نوبت دهی بانک های مختلف کشف کردند احتمال دادند متهم از دزدان سابقه دار است و به تحقیق در این باره پرداختند. آنها پس از مراجعه به بانک ها و بازبینی فیلم دوربین های مداربسته دریافتند دزد حرفه ای طی روزهای مختلف به عنوان مشتری وارد بانک شده و دقایقی پس از دریافت شماره آنجا را ترک کرده است. با کشف این سرنخ «سعید» دوباره تحت بازجویی قرار گرفت که این بار به پنج فقره سرقت از مشتریان بانک ها اعتراف کرد. «سعید» گفت: با پرسه زنی در بانک های مختلف تجریش و نیاوران طعمه هایم را از میان زنان سالمند شناسایی کرده و سپس در محلی خلوت کیف آنها را می قاپیدم. اگر هم در برابرم مقاومت می کردند با کارد تهدیدشان می کردم.

سرهنگ سعید گفراشی - رئیس کلانتری 101 تجریش - با اعلام این خبر گفت: افرادی که به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته اند می توانند برای طرح شکایت و شناسایی سارق به کلانتری مراجعه کنند. وی همچنین به مشتریان بانک ها بخصوص افراد سالمند توصیه کرد هنگام دریافت پول به هشدارهای پلیس در این باره به دقت توجه کنند و تا حد امکان از حمل پول نقد زیاد خودداری کنند. زنان و بویژه افراد سالمند نیز سعی نمایند همراه یکی از اعضای خانواده یا نزدیکان به بانک و مراکز مالی مراجعه کنند تا از خطرات احتمالی درامان باشند.