آرشیو پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۷
حوادث
۲۶

بدحساب ها با شناسنامه جعلی دسته چک می گرفتند

گروه حوادث کارمند متخلف بانک که با شناسنامه های جعلی برای مشتریان بدحساب دسته چک صادر می کرد، با ردیابی های پلیسی به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار ما، قاضی شعبه دوم دادیاری دادسرای ناحیه 6 – خارک – هنگام رسیدگی به پرونده کلاهبرداری متوجه شد ایرج یکی از متهمان که چند سابقه کیفری دارد با صدور چندین فقره چک بلامحل میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده است.

بنابراین به ماموران پلیس دستور داد تا درباره نحوه دریافت دسته چک تحقیق کنند. بنابراین تیم پلیسی با مراجعه به بانک صادرکننده دسته چک و بررسی پرونده مالی ایرج دریافتند او با شناسنامه جعلی دسته چک گرفته است. بنابراین ماموران با ردیابی های پلیسی، مخفیگاه متهم را شناسایی و او را دستگیر کردند.

ایرج در بازجویی های فنی، پلیسی اعتراف کرد: با همکاری یکی از کارمندان بانک و با اوراق هویتی جعلی تاکنون چندین فقره دسته چک گرفته است.

وی همچنین گفت: با کمک کارمند متخلف بانک، مشتریان بدحساب که نمی توانستند با شناسنامه خود دسته چک بگیرند را شناسایی کرده و با دریافت مبالغی آنها را به اعضای شبکه جعل معرفی کرده و برایشان شناسنامه جعلی صادر می شد. مشتریان بدحساب نیز با شناسنامه جعلی و با کمک کارمند متخلف دسته چک دریافت می کردند. ماموران به دنبال اعتراف های ایرج، چهار تن از اعضای شبکه را همراه کارمند بانک دستگیر کردند. وی نیز با پذیرفتن اتهام همکاری با ایرج – کلاهبردار حرفه ای – به ماموران گفت: از طریق او با اعضای شبکه جعل آشنا شدم و... قاضی پرونده پس از تحقیق از متهمان آنان را راهی زندان کرد تا در این باره تحقیقات کامل صورت گیرد.