آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۷۱
شهرستان ها
۱۱

با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب بهارستان آغاز شد

بهارستان- خبرنگارکیهان:

درمراسمی با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر بهارستان در استان اصفهان آغاز شد.

دراین مراسم مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به اینکه میزان بارندگی در کشور ما کمتر از یک سوم متوسط بارندگی در دنیاست، گفت: وضعیت آب در کشور ما بسیار هشداردهنده است و در صورت عدم صرفه جویی حتی نگرانی هایی برای تامین آب آشامیدنی در قسمت هایی از کشور وجود دارد.

ثمره هاشمی با بیان اینکه بیش از 90 درصد منابع آبی قابل استحصال کشور در بخش کشاورزی و با راندمان 30 تا 35 درصد استفاده می شود و 65 تا 70 درصد این آب ها به هدر می رود، افزود: دراین شرایط لازم است پساب فاضلاب ها هم به طریقی به آب قابل استفاده در بخش کشاورزی تبدیل شود.

وی در ادامه به 330 پروژه فاضلاب در کل کشور اشاره کرد و گفت: آب و فاضلاب استان اصفهان در اجرای پروژه ها رتبه نخست را دارد که در دهه فجر امسال نیز 120 طرح آبفا با هزینه ای بالغ بر 540 میلیارد ریال دراین استان به بهره برداری رسید.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان اصفهان 216 لیتر در شبانه روز است، خواستار اصلاح فرهنگ مصرف آب شد.

وی همچنین با اشاره به طرح هدفمندسازی یارانه ها گفت: تاکنون هیچ گونه شکایت و نارضایتی ازسوی مردم راجع به قبوض صادر شده است، دریافت نکرده ایم.