آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۷۱
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

7 ایراد AFCبه فوتبال ایران عزیز محمدی: باید تا اردیبهشت معایب را رفع کنیم

رئیس سازمان لیگ گفت: پس از آنکه بازرسانAFC در اردیبهشت ماه به ایران آمدند و ارزیابی خود را از سطح پیشرفت باشگاه های ما ثبت کردند، برای سه سال آینده سهمیه های لیگ قهرمانان آسیا را تقسیم بندی می کنند و تا آن زمان این تصمیم قابل تغییر نیست.

عزیزالله محمدی در نشست هیئت رئیسه سازمان لیگ با باشگاه ها اظهار کرد: AFC مواردی در ایران را که با ضوابط پیش رفته این کنفدراسیون مطابقت نداشته برای ما ارسال کرده است. از جمله به 7 مورد اشاره کرده که عبارتند از:

1- نداشتن آمار دقیق از تعداد تماشاگران در هر بازی

2- مشخص نبودن راه های ورود و خروج تماشاگران، خبرنگاران، مسئولان و عدم تفکیک این راه ها از هم

3- نداشتن اتاق کار مخصوص رسانه ها در اکثر ورزشگاه ها

4- نداشتن امکانات مناسب تلویزیونی دربسیاری از ورزشگاه ها

5- عدم ارائه گزارش بازی رسانه ها، قبل و بعد از انجام بازی

6- کمتر بودن تعداد بازیکنان حرفه ای در هر باشگاه نسبت به استانداردهای موجود

7- عدم برگزاری کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی که باید یک روز قبل انجام شود.

عزیز محمدی افزود: در بحث مسابقات نیز AFC گفته است که فوتبال ما مشکلات زیادی دارد. از جمله اینکه در ورزشگاه ها باید رفاه بیشتری برای همه افراد فراهم شود. همچنین نورافکن ورزشگاه ها باید حداقل 1200 لوکس باشد که در حال حاضر بسیاری از استادیوم های کشور این استاندارد را ندارد. همچنین به نبود اتاق کنترل دوپینگ، کنترل امنیت، نداشتن صفحه نمایش بزرگ و مسایلی از این قبیل در ورزشگاه ها اشاره شده است.

او در ادامه خطاب به مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری گفت: در سال گذشته AFC لیگ ایران را به عنوان دومین لیگ برتر آسیا پس از ژاپن انتخاب کرد. به همین دلیل حالاکه لیگ دوم آسیا هستیم، حیف است که سهمیه های لیگ قهرمانان را از دست بدهیم و همه باید تا اردیبهشت ماه که بازرسانAFC به ایران می آیند تلاش کنیم که شرایط خواسته شده را احراز کنیم و سهمیه هایمان را از دست ندهیم. چرا که وقتی بازرسانAFC به ایران بیایند سهمیه ها را تا سه سال دیگر یعنی تا سال 2014 مشخص و تعیین می کنند که کدام کشورها در این چند وقت پیشرفت بیشتری داشته اند.