آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
اخبار خارجی
۱۶

35 کشته و 130 مجروح در انفجار فیصل آباد پاکستان

سرویس خارجی-

بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر فیصل آباد از توابع ایالت پنجاب 615 نفر کشته و زخمی شدند.

مقام های رسمی پاکستان اعلام کردند که انفجار مهیبی که احتمال می رود توسط شبه نظامیان انجام شده باشد در منطقه مجاور ایستگاه گاز «سی.ان.جی» و چند ساختمان دولتی رخ داد که در این انفجار دست کم 35 تن کشته و 013نفر دیگر زخمی شدند.

«نسیم صدیق» از مسئولان محلی فیصل آباد اعلام کرد که خودرو پارک شده در ایستگاه گاز عامل این انفجار بوده است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این بمب گذاری را بر عهده نگرفته است ولی پلیس ایالت پنجاب فردی مظنون را در همین ناحیه بازداشت کرده است.

مسئولان محلی اظهار داشتند که هدف از این حمله آسیب رساندن به ساختمان های دولتی نزدیک ایستگاه گاز بوده است.

از ماه ژوئیه سال 2007میلادی تاکنون 4000 شهروند پاکستانی بر اثر انفجار بمب، حمله انتحاری و شلیک گلوله جان خود را از دست داده اند.از سوی دیگر «آصف علی زرداری» رئیس جمهور پاکستان در دیدار با نماینده جدید آمریکا در امور افغانستان و پاکستان ضمن تاکید بر روابط بلندمدت استراتژیک میان اسلام آباد و واشنگتن اعلام کرد که این روابط نباید به واسطه حوادث آسیب ببیند.

زرداری خطاب به مارک گراسمن گفت، ضعیف شدن روابط ما موضوعی نیست که خوشایند طرفین باشد.

اسلام آباد و واشنگتن به واسطه حملات پی درپی جنگنده های بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبیله نشین پاکستان تنش هایی را با یکدیگر دارند و اخیرا انیز محاکمه یک آمریکایی به اتهام قتل چند تبعه پاکستانی روابط دو کشور را وارد چالش جدی کرد که با وجود رایزنی های فراوان در این باره هنوز اختلاف های اسلام آباد و واشنگتن حل نشده است.

حمله به تانکرهای حامل سوخت نیروهای ائتلاف در پاکستان نیز یکی دیگر از چالش های آمریکا در پاکستان است که رهبری این نیروها را در افغانستان بر عهده دارد.