آرشیو چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۳
حوادث
۱۵

دادستان عمومی و انقلاب مشهد خبر داد

برخورد جدی دستگاه قضایی با سوءاستفاده کنندگان از کودکان خیابانی

دادستان عمومی و انقلاب مشهد از برخورد جدی دستگاه قضایی با متخلفان و سوءاستفاده کنندگان از کودکان خیابانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ذوقی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل دادگستری خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه ناهنجاری در کودکان از زمان تربیت در خانواده شکل می گیرد، نقش خانواده در آینده کودکان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی به نقش بنیادین خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: دستگاه قضایی با آمادگی کامل و همکاری همه جانبه با سایر دستگاه های مرتبط در ساماندهی این معضل اجتماعی عزم جدی دارد.

ذوقی با اعلام اینکه در کنار خانواده، سازمان های دولتی مرتبط نیز وظیفه مهم و سنگینی در برابر معضل کودکان خیابانی دارند، گفت: متولیان این امر با انجام فعالیت هایی از جمله ساماندهی کودکان خیابانی، ایجاد برنامه شغلی و تربیت و آموزش صحیح در بهبود وضعیت کودکان خیابانی بسیار تاثیرگذار هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با تاکید بر نقش محوری دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش، بهزیستی و شهرداری درباره کودکان خیابانی تصریح کرد: سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی نیز با همکاری همه جانبه می توانند با این پدیده نامناسب به خوبی مقابله کنند.

ذوقی تاثیر هنر در کاهش بروز معضلات جامعه را بسیار مهم برشمرد و گفت: استفاده از ابزار هنر سبب شناسایی بیشتر مردم از مشکلات جامعه شده و باعث بروز عکس العمل مناسب در برابر این معضلات اجتماعی می شود.

وی با تاکید بر برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با متخلفان و سوءاستفاده کنندگان از کودکان خیابانی اظهار داشت: براساس قانون مصوب سال 1376 چنانچه فردی کودکان بی سرپرست و یا بدسرپرست را مجبور به انجام تکدی گری کند، از 3 ماه تا 2 سال محکوم به حبس می شود.

وی نسبت به افرادی که از کودکان خیابانی و بی سرپرست در انجام فعالیت های خلاف استفاده می کنند، هشدار داد و متذکر شد: باید با این افراد توسط قانون مبارزه کرد.