آرشیو پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۴۷۷۳
بین الملل
۶

مخالفت امریکا با اعلام استقلال فلسطین

گروه بین الملل امریکا بار دیگر تحت فشار لابی صهیونیست ها با به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل توسط سازمان ملل مخالفت کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده چنانچه تا شهریورماه به توافقی با رژیم صهیونیستی دست نیابد، با حمایت برخی از اعضای شورای امنیت موضوع را به سازمان ملل می کشاند. امریکا نیز تاکنون هشدار داده که با بهره گیری از امتیاز وتوی خود، طرح تشکیل کشور مستقل فلسطین در شورای امنیت را ناکام خواهد گذاشت. ریاض منصور نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل گفت: اولویت برای ما توافق با اسرائیل تا شهریورماه برای پایان دادن به اشغالگری ها و به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل است. عمده کشورهای عضو سازمان ملل اعلام کرده اند که فلسطین را هم اکنون هم به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسند. مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما معتقدیم که این اقدام فلسطینی ها نظریه خوب و موثری نیست. مذاکرات سازش با وساطت امریکا در ماه سپتامبر 2010 از سرگرفته شده بود ولی به دلیل سرپیچی رژیم صهیونیستی از توقف شهرک سازی ها در منطقه اشغالی متوقف شد. تونر مدعی شد ما همچنان به فشار آوردن بر طرفین برای برقراری مذاکرات مستقیم ادامه می دهیم.

گزارش یونیسف از وضعیت کودکان غزه

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)اعلام کرد که سیاست رژیم صهیونیستی در محاصره نوار غزه کودکان فلسطینی ساکن این منطقه را گرفتار فشارهای روحی، نومیدی و فقر کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، «کاترین ویبل» سخنگوی یونیسف گفت که محاصره غزه توسط «اسرائیل» به معنی ایجاد فقر شدید، شیوع بیکاری و وابستگی 80 درصد فلسطینیان ساکن این منطقه به کمک ها بوده است. به گفته این سخنگو، کودکان زیر 18 سال که حدود نیمی از جمعیت یک و نیم میلیونی غزه را تشکیل می دهند، بیشترین آسیب ها را تحمل می کنند.