آرشیو یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۲۳۴۲
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

راه اندازی تونل های دوقلوی شبلی در آزادراه تبریز

دنیای اقتصاد- تبریز- علی نیک رفتار: آخرین قطعه آزادراه تبریز - زنجان - تهران طی مراسمی به مناسبت آغاز سال 90 به بهره برداری رسید. محمد اشرف نیا معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح این پروژه مهم گفت: 26 کیلومتر از آزادراه نبی اکرم (ص) از تقاطع شهر بستان آباد تا قزلجه میدان به بهره برداری آزمایشی رسید.

وی افزود: در این قسمت از آزادراه که تونل های دوقلوی شبلی قرار داشت هر یک 2500 متر طول دارند که به لحاظ ساختاری و زمین شناسی یکی از پروژه های مهم و حساس عمرانی کشور به شمار می روند و البته همه فعالیت های ساخت آنها به دست متخصصان داخلی انجام پذیرفته است. وی افتتاح این تونل ها را افتخار بزرگ نظام بیان داشت.

بهره برداری از 5 فروند شناور مسافری مدرن و استاندارد در بندر شهید حقانی

دنیای اقتصاد- هرمزگان- علی نظری: با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار هرمزگان، از 5 فروند شناور مسافری مدرن و استاندارد در بندر مسافری شهید حقانی بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در دومین روز از سفر اعضای کمیسیون عمرانی مجلس، 5 فروند شناور مدرن و استاندارد در بندر شهید حقانی به بهره برداری رسید. تمام این شناورها در داخل کشور ساخته شده که 4 فروند از آنها در شرکت مدکندآلوی قشم و دیگری در کشتی سازی فراساحل ساخته شده است. این شناورها در راستای طرح جایگزینی شناورهای غیراستاندارد با شناورهای مدرن و استاندارد ساخته شده که با ورود آنها این تعداد از شناورهای فرسوده و غیراستاندارد از ناوگان مسافرت های دریایی خارج می شود.

شبکه آبیاری دالکی بحرانی است

دنیای اقتصاد - بوشهر- اصغر اقبال: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی های چند ساله اخیر، امسال میزان آورده آب رودخانه دالکی 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و آب شبکه دالکی در وضعیت بحرانی است.

شاهپور رجایی در آیین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ حاج مهدی در منطقه سعدآباد دشتستان گفت: این ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر 33میلیارد ریال اجرا می شود. وی افزود: ایستگاه پمپاژ حاج مهدی و خط انتقال آب از رودخانه شاپور در منطقه سعدآباد با هدف پوشش و آبیاری دوهزار و400 هکتار از نخلستان ها و اراضی کشاورزی منطقه اجرا شده است.