آرشیو دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۱۰
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

400 هزار واحد مسکونی روستایی امسال در کشور احداث می شود

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال 400 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، حجت الاسلام محمد علی رضایی در حاشیه معارفه نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان درجمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 85 تاکنون سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی شده است.

وی که عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی نیز است، با اشاره به اینکه در سال جاری به دستور رئیس جمهور بنا شده که سالانه 400 هزار واحد روستایی در سطح کشور ساخته شود افزود: اگر این امر محقق شود تا قبل از برنامه پنجم توسعه تمام واحدهای روستایی کشور مقاوم سازی می شوند.

رضایی در ادامه به بافت های فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: تامین مسکن جوانان با اکتفا به ایجاد شهرک ها برای دولت هزینه بر است، در این صورت بنا بر پیشنهاد کمیسیون عمرانی مجلس، بافت های فرسوده برای تامین مسکن جوانان مورد استفاده قرار می گیرند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون 2 میلیون مسکن روستایی کم دوام در کشور وجود دارد گفت: در بافت های فرسوده زیرساخت های لازم نظیر آب، برق، گاز و... وجود دارد، از این رو می توان با اعطای تسهیلات به افراد علاوه بر نوسازی این بافت ها نسبت به تامین مسکن جوانان در قالب ساخت ساختمان های چند طبقه اقدام کرد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در کمیسیون عمران مجلس پیش بینی شده که برای افرادی که در نوسازی بافت های فرسوده فعال تر عمل کنند، تسهیلات بیشتری ارائه شود و شهرداری اعلام آمادگی کرده است که عوارض و حق تراکم را تا 50 درصد اخذ کند.

در این مراسم حجت الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان منصوب شد.